اصناف آسیب دیده از کرونا تحت حمایت بیمه تعاون
اصناف آسیب دیده از کرونا تحت حمایت بیمه تعاون

تبریز- بامدادفردا- مدیرعامل بیمه تعاون کشور گفت: این بیمه ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به واحدهای صنفی و کسب و کارهای صنایع کوچک و متوسط تعطیل شده بر اثر بحران کرونا پرداخت کرد که این مبلغ در قالب بیمه توقف کسب و کار به سه هزار واحد صنفی در کشور پرداخت شده است.

«یونس مظلومی» که برای شرکت در همایش نمایندگان شمالغرب بیمه تعاون و همچنین شرکت در نشست های هم اندیشی با نمایندگان این بیمه در آذربایجان شرقی، در سفری ۲ روزه مهمان تبریز بود، با حضور در نشست خبری توضیح داد که بیمه تعاون در صدور بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی، اهداف انتفاعی و سودآوری را دنبال نمی کرد بلکه تلاش داشت بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را در این قالب ایفا کند.

وی افزود: این بیمه نامه یکی از مهم‌ترین اقدامات در نظام اقتصادی برای کاهش ریسک کاهش درآمد بنگاه‌های اقتصادی در دوران شیوع کرونا و تعطیلی این واحدها محسوب شده و در گروه بیمه‌های پارامتریک قرار دارد که برای نخستین بار و البته به صورت انحصاری توسط بیمه تعاون ارائه شد و بر اساس ساختار آن، دیگر نیازی به بازدید از محل و … نبود و به محض آگاهی از خسارت، فرایند پرداخت صورت می گرفت.

مظلومی بیان کرد: بر اساس شرایط این بیمه‌نامه، واحدهای صنفی دارای پروانه فعالیت که پیش از اعلام تعطیلی کسب‌وکارها از سوی ستاد ملی کرونا، بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا را دریافت کرده بودند، با اعلام تعطیلی و تحقق شرایط بیمه‌نامه، حداکثر تا دو ماه از درآمد خود را در قالب پوشش بیمه‌ای از بیمه تعاون دریافت کردند.

مظلومی با بیان اینکه بیمه تعاون خود را مقید به ایفای مسئولیت اجتماعی می داند و بر مبنای همین تفکر بود که در سال ۹۸ برنامه زنگ بیمه را به اجرا درآورد افزود: هدیه لوازم التحریر به دانش آموزان و ترویج فرهنگ بیمه از سایر خدمات اجتماعی بیمه تعاون بوده که در سطح کشور انجام شده است.

مظلومی ادامه داد: برای رقابت سالم و گشایش صنعت بیمه به تعداد شرکت های بیمه در کشور اضافه شده و فعالیت به سمت رقابتی پیش رفته است گرچه به لحاظ شاخص های اقتصادی این رقابت کامل نیست و نیمه متمرکز است.

وی با بیان اینکه معیار اصلی در بیمه تعاون، توسعه کسب و کار و سودآوری است، افزود: نباید بیمه وارد ضرر و زیان شود چون نتایج آن به مردم و بیمه گذار برمی گردد.

وی خاطر نشان کرد: برای ارتقای رضایت خسارت گیرندگان بیمه تعاون مرکز سنجش ویژه رضایت خسارت گیرندگان راه اندازی شده و این مرکز مکلف است تا زمانی که رضایت کامل بیمه گذاری که خسارت دریافت کرده را اخذ نکرده است پی گیر جلب رضایت وی شود و این مرکز در بیمه های دیگر وجود ندارد.

مدیرعامل بیمه تعاون کشور همچنین با اشاره به سهم این بیمه در صنعت بیمه کشور گفت: سهم ما نسبت به کل بیمه های کشور ۱.۵درصد است و ۴۰۰ هزار نفر در ایران بیمه تعاون هستند و در مجموع یکهزار نمایندگی داریم که از این تعداد ۱۰۰ نمایندگی در آذربایجان شرقی فعال هستند.

مظلومی اظهار کرد: آذربایجان شرقی ۳.۸ درصد سهم صنعت بیمه کل کشور معادل سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را تولید می کند که متوسط سهم بیمه تعاون در این استان هفت درصد است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت اپلیکیشن های مختلف در عرصه بیمه، گفت: ثبت نام بیمه به صورت آنلاین تنها ۲درصد است و بقیه به شیوه گذشته و به صورت حضوری توسط نمایندگان بیمه ها انجام می شود و در واقع ترجیح اصلی بیمه گذاران همان روش رایج است طوری که بر اساس پیش بینی های انجام شده حداکثر افزایش ثبت نام بیمه به صورت آنلاین به پنج درصد خواهد رسید.

مدیرعامل بیمه تعاون گفت: ما پرداخت خسارت در اسرع وقت را به عنوان مزیت رقابتی برای خود تعریف کرده ایم و بر همین اساس اگر بیمه گذار، در دورترین نقاط شهری یا روستایی کشور هم ساکن باشد، حداکثر ظرف مدت ۴۵ دقیقه از خدمات سیار ارزیابی خسارت بهره مند می شود.

وی افزود: بیمه تعاون اولین و تنها شرکت بیمه است که مرکز تماس(کال سنتر) سنجش رضایت را برای تماس با خدمت گیرندگان و ارزیابی رضایت و پیگیری شکایات آنان و جلب رضایت نهایی بیمه شدگان راه اندازی کرده است.

مدیرعامل بیمه تعاون عدم توسعه بیمه های زندگی را دلیل عقب ماندگی بیمه تعاون از میانگین ضریب نفوذ بیمه های جهانی(بیمه عمر) دانست و گفت: میانگین جهانی ضریب نفوذ بیمه در دنیا ۷درصد است که گاها به ۲۰ درصد می رسد. یکی از دلایل این فاصله، عقب ماندگی بیمه بازنشستگی، مستمری در کنار بیمه اجتماعی است.

مظلومی با بیان اینکه در کشور ما سهم بیمه زندگی بعد از فعالیت اخیر به ۱۵ درصد رسیده است که باید این سهم را افزایش دهیم، تاکید کرد: یکی از موفقیت های بیمه تعاون، راه یابی به بازار سرمایه است‌. طی یک ماه اخیر از بازار پایه به بازار دوم فرابورس ارتقا پیدا کردیم. به زودی نماد بیمه تعاون در بازار بورس درج خواهد شد.

وی بیان کرد: بیمه تعاون، یک شرکت جوان است و لازم است متناسب با پیشرفت توسعه عملکردی اش، تبلیغاتش را توسعه دهد که در این راستا با تبلیغات دور زمین فوتبال باشگاه استقلال، استفاده از تلویزیون های شهری و رسانه های محیطی در صدد تبلیغات بیمه تعاون برآمدیم.