۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است.

مرتضی شفیعی روز سه شنبه در دیدار مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری با اشاره به تربیت نیروی مؤمن، متعهد و متخصص انقلابی به عنوان یکی از مهمترین اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: تحقق عدالت فرهنگی، نهضت بازگشت به مساجد و احیای کارکردهای اصلی مساجد از مهمترین رویکردها و سیاست‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ستاد استان توانسته است سال گذشته با بهره مندی از ظرفیت شبکه منظم و منسجم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نیل به اهداف پیش بینی شده کارنامه موفقی داشته باشد.

شفیعی توجه به موضوع زن و خانواده را از محورهای مهم فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در سال جاری دانست و افزود: در برهه‌ای که دشمن با تمام ابزارهای علمی، فرهنگی و رسانه‌ای خود موضوع زن و خانواده را سوژه‌ای علیه باورهای دینی و اجتماعی مردم قرار داده است، نیازمند نقش‌آفرینی بانوان در تمامی عرصه‌ها هستیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: در راستای اهداف کلان حوزه زن و خانواده به دنبال ایجاد شبکه فعالیت‌ها و تعاملات فرهنگی، اجتماعی منطبق بر الگوی تعالی دختران و بانوان ایرانی بوده و در این راستا آماده همکاری و تعامل با اداره کل امور بانوان استانداری و دیگر نهادهای هم سو هستیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در توجه اساسی به سه موضوع مسجد، مدرسه و مادر به عنوان بهترین راهبرد برای رشد و تعالی فردی و اجتماعی اظهار کرد: توجه به موضوع زن و خانواده در مساجد و ایجاد فضای‌های فرهنگی مرتبط با این موضوع به نوبه خود در موضوع ازدواج و فرزندآوری نیز تأثیرات مثبت و سازنده خواهد داشت.

«زهرا کوهی» با توصیف مساجد به عنوان محل اطمینان خانواده‌ها گفت: ترسیم چشم انداز و افق فعالیت بر اساس فرمایشات امامین انقلاب، احیای کارکردهای اصلی مساجد بویژه تولید و بازتولید روحیه جهادی و انقلابی، توجه به موضوع زن و خانواده، الگوسازی، انجام کار تخصصی بدور از موازی کاری با رویکرد هم افزایی از مهمترین رسالت‌های کانون‌های فرهنگی هنری بوده و دفتر امور زنان و خانواده استانداری آماده همکاری با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری در راستای تقویت این مأموریت هاست.