۴۵۱ هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی بهره مند شدند
۴۵۱ هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی بهره مند شدند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از بهره مندی ۴۵۱ هزار نفر از خدمات نوروزی این جمعیت در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

حمید منجم روز شنبه در گفت و گویی ، به تشریح آمار طرح خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان پرداخت و گفت: تعداد ۱۱۰ هزار نفر در قالب این طرح از اطلاع رسانی‌های حوزه گردشگری و اخطارهای نقاط حادثه خیز بهره مند شده و برای ۴۰ هزار نفر نیز کنترل فشار خون توسط نیروهای هلال احمر انجام شده است.
وی از توزیع ۲۲ هزار و ۷۳۱ بسته افطاری در این مدت خبر داد و افزود: نزدیک به ۲۸ هزار نفر نیز تحت آموزش چهره به چهره کمک‌های اولیه قرار گرفتند.
منجم در تشریح خدمات حوزه بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز گفت: مجموع خدمات این حوزه در چهار بخش دندانپزشکی، دارویی، رادیولوژی و تزریقات و خدمات توانبخشی و واکسیناسیون بوده که بیش از چهار هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات دندانپزشکی، بیش از ۱۲ هزار نفر از خدمات تزریقاتی و ۹۵۹ نفر از واکسیناسیون بهره مند شده و چهار هزار و ۸۷۸ نسخه دارویی نیز ارائه شده است.
منجم با اشاره به فعالیت ۳۳ پایگاه و ۱۳ پست موقت امداد و نجات هلال احمر در آذربایجان شرقی، گفت: مجموع حوادث اعزامی پایگاه‌های امداد و نجات، ۱۳۴ مورد بوده که تعداد ۴۶۳ نفر دچار حادثه شده، ۲۱۹ نفر مصدوم و هشت نفر نیز در صحنه فوت کردند.
وی از اجرای عملیات رهاسازی برای ۱۶ نفر در عملیات‌های امداد و نجات خبر داد و افزود: تعداد ۱۵ نفر توسط نیروهای هلال احمر اسکان داده شدند.
وی با اشاره به خدمات حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز گفت: بیش از ۲۸ هزار نفر از مروجین سلامت و ۶۶۰ نفر از مشاوره پزشکی بهره مند شده و ۹هزار و ۳۰۰ نفر نیز تحت غربالگری سلامت قرار گرفتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای پویش هلال رحمت، اظهار کرد: تعداد ۳۵ هزار و ۷۶۸ نفر از این پویش بهره مند شده و ۶۲ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی نیز در قالب آن جمع آوری شده است.