نخستین روز سی و پنجمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان
نخستین روز سی و پنجمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- نخستین روز سی و پنجمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان امروز پنج شنبه با حضور یازده تیم داخلی و خارجی از پارک ایل گلی تبریز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، روز پنج شنبه از ساعت ۱۰ صبح در پارکینگ ائل گلی تبریز برای حضور در این تورنمنت بین المللی حضور یافتم. این اولین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران-آذربایجان است که بانوان خبرنگار نیز حضور یافته اند.
فضای ائل گلی فعلا آرام و در سکوت است و فقط کمیته اجرایی تور دوچرخه سواری، اعضای هیات موتورسواری تبریز و چند تن از اعضای خانواده تیم های تبریزی حضور دارند.
کم کم دوچرخه سواران وارد ائل گلی شده و دوچرخه هایشان را پارک کرده و شروع به چک کردن های نهایی لباس، کفش و از همه مهمتر دوچرخه هایشان هستند. بعد از دقایقی تیم ها برای امضای تابلو حضور در سکوها حاضر شده و عکس تیمی انداختند.
۶۲ دوچرخه سوار از ۱۱ تیم از ۹ کشور در این دوره از تور شرکت دارند، ایران با ۳ تیم و کشورهای اندونزی، آفریقای جنوبی، مالزی، عراق، بلژیک، مراکش، تایلند و آلمان هر کدام با یک تیم در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند.
دوچرخه سواران در خط استارت به خط شدند و در میان شور و هیجان و تشویق جمعیت با شلیک تپانچه فرماندار تبریز، سی و پنجمین تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان آغاز شد.
ورزشکاران بعد از عبور از فلکه ائل گلی وارد اتوبان کسایی شده و رکاب زدند. از همان شروع مسابقات، دوچرخه سواران با قدرت کارشان را آغاز کرده و سعی در پیشی گرفتن از رقبایشان داشتند.
این دومین سال است که پخش زنده تلویزیونی شبکه سهند مسابقات دوچرخه سواری را به صورت زنده پوشش می دهد و نیز برای اولین بار است که تیم مستند ساز متشکل از سه نفر از فیلم برداران جوان تبریز این مسابقات را پوشش داده و همچنین تصاویر هوایی نیز ثبت می کنند.
موتورسوارانی که مارشال نامیده می شوند کار هدایت تیم های دوچرخه سواری، ماشین های خبرنگاران، کادر فنی، اجرایی و پشتیبان را در طول مسیر دارند.
دوچرخه سواران بعد از طی مسافتی وارد شهر ایلخچی شده و مردم ایلخچی با تکان دادن پرچم ایران از ورزشکاران استقبال کردند.
بعد از طی مسافتی با هدایت مارشال ها ورزشکاران وارد جزیره اسلامی شده و به سوی ارومیه رفته و با عبور از پل شهید کلانتری که بر روی دریاچه ارومیه قرار دارد از دریاچه ای که دیگر فقط نامش مانده و ۹۰ درصد آن خشک شده است گذشتند.
بر روی پل نیز ورزشکاران با استقبال مردم روبه رو شدند ولی با این تفاوت که برخی افراد نیز به دلیل عدم اطلاع از برگزاری تور در این مسیر از ترافیک شدید روی پل کلافه بودند و هر چه زودتر خواستار عبور دوچرخه سواران از مسیر بودند.
بالاخره بعد از طی مسافت ۱۵۰ کیلومتری دوچرخه سواران در پارک الغدیر ارومیه با برتری دوچرخه سوار بلژیکی به نقطه پایان رسید. «محمد نورایمان» از تیم ترنگانوی مالزی و «چاوچیان پیراپول» از تیم تی سی سی تایلند نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

  • نویسنده : سیده مریم یوسفی