انتخابات دور دوم هر سه حوزه آذربایجان شرقی الکترونیکی برگزار می شود
انتخابات دور دوم هر سه حوزه آذربایجان شرقی الکترونیکی برگزار می شود

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-سخنگوی ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: انتخابات دور دوم در هر سه حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر، میانه و شبستر در استان تمام الکترونیکی برگزار می شود و آموزش های مربوطه در این خصوص آغاز شده است.

حسن حقیقیان روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: تمهیدات لازم برای آموزش اعضای شعب در قالب هیات های اجرایی و اعضای ناظر در حال انجام است بر این اساس تعداد اعضای شعب به علت الکترونیکی شدن انتخابات نسبت به دور اول کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه آمار دقیق به زودی در اختیار ایرنا قرار می گیرد، یادآور شد: تبلیغات انتخاباتی از امروز آغاز شده و تا هشت صبح روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت در سه حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، میانه و شبستر ادامه می یابد.

حقیقیان خاطر نشان کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید در حدود و قواعدی که برای تبلیغات مشخص شده و به آنان ابلاغ شده است، حرکت کنند.

وی با اشاره به فضای مطلوب برای برگزاری انتخابات سالم و پرنشاط در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: فضای همدلی بین هیات اجرایی و شورای نظارت و دست اندرکاران بر انتخابات حاکم است که نمود آن در در دور اول انتخابات نمایان شد.

وی با بیان اینکه در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با شور و شوق مردم در استان برگزار می شود، اظهار کرد: در دور دوم صرفا افرادی می توانند رای دهند که در دور اول در آن حوزه رای داده اند یا برای اولین بار در این انتخابات شرکت می کنند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در انتخابات برای بار دوم تنها در آن حوزه انتخابیه که قبلا رای دادند این بار هم می توانند شرکت کنند و رای خود را به صندوق بیاندازند، مثلا اگر در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر در دور اول رای دادند این بار هم باید در این حوزه رای خود را به صندوق بیاندازند.

انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی به دور دوم کشیده شده و ۱۲ نامزد در سه حوزه تبریز، اسکو و اذرشهر، میانه و شبستر باهم رقابت خواهند کرد.