عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به انجام موفقیت آمیز عملیات « وعده صادق » اشاره کرد و گفت: این عملیات غرورآفرین هیمنه رژیم اشغالگر قدس را شکست.

آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح و گرامیداشت روز ارتش در تبریز، با تبریک این موفقیت بزرگ به فرماندهی معظم کل قوا و نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوافضای سپاه، اظهار کرد: بعد از خباثت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران در سوریه و فرمان فرماندهی کل قوا برای تنبیه این رژیم، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تنبیهی تاریخی را علیه رژیم صهیونیستی انجام دادند و انشاالله در ادامه شاهد پیروزی رزمندگان اسلام و نابودی رژیم صهیونیستی و اشغالگر قدس شریف خواهیم بود.

وی به روز ارتش و ماجرای اوایل انقلاب در این مورد اشاره کرد و افزود: در روزهای پرالتهاب ابتدایی انقلاب اسلامی، گروهی کوته فکر و منافق شعار انحلال ارتش و تشکیل ارتش خلق را می‌دادند، اتفاقی که اگر می‌افتاد، قدرتمندترین بازوی انقلاب از دست می‌رفت و انقلاب اسلامی ملت ایران این بازوی قدرتمند خود را از دست می‌داد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با بینش عمیق خود نه تنها مقابل چنین اشتباهی ایستادند، بلکه از ارتش خواستند در روز ۲۹ فروردین به میان مردم بیایند و مردم هم از فرزندان ارتشی خود استقبال کنند، به این ترتیب بزرگترین توطئه علیه انقلاب اسلامی ملت ایران در نطفه خفه شد.

آل هاشم گفت: ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب و حفظ تمامیت ارضی کشور کرد و بعد از جنگ هم در همه عرصه‌های خدمت و امدادرسانی به مردم اولین نهاد در کار بوده است.

وی افزود: ارتش همواره مورد احترام امامین انقلاب بوده و هست تا جایی که مقام معظم رهبری از ارتش به عنوان شجره طیبه و ارتش حزب‌الله نام بردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی از شهدای ارتش یاد کرد و گفت: این روزها سالگرد ایام شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی است، شهید صیاد شیرازی سید الشهدای ارتش بود و به درجات معنوی هم رسید که به دلیل نقش آفرینی بزرگ در هشت سال دفاع مقدس خار چشم دشمنان و منافقان بود.

آل هاشم گفت: یکی دیگر از شهدای شاخص ارتش، امیر سپهبد قرنی، رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید و نقشی مهم در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور داشت.
وی ادامه داد: اینجا باید یادی هم از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کنیم که تا آخرین لحظه عمر خود در راه اسلام و انقلاب مجاهدت کرد.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل نیز افزود: نقش ارتش مقتدر در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و مقابله با تجزیه طلبان در اوایل انقلاب و متوقف کردن ماشین جنگی دشمن اشغالگر در هشت سال دفاع مقدس راهبردی بود.
امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی افزود: ارتش بعد از جنگ هم همواره در خدمت و فدایی ملت بوده و هست و در حوادث مختلف به یاری مردم شتافته است.