مردمی ترین صنعت، صنعت بیمه است
مردمی ترین صنعت، صنعت بیمه است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رئیس بیمه مرکزی با اشاره به اینکه شرکت های بیمه از بیمه گری سود نمی کنند، گفت: در مجموعه اقتصاد، صنعت بیمه تنها جایی است که از دولت حمایت دریافت نمی کند و از جیب مردم به مردم پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جمع‌آوری ریسک از کل صنعت و اقتصاد و کمک به تامین مالی و سرمایه‌گذاری در اقتصاد، کارکرد صنعت بیمه در همه جای جهان است. وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در ایران پایین است، افزود: ریسک را در صنعت و اقتصاد پوشش می دهیم و تمام صنایع بزرگ ایران از جمله ناوگان هوایی، کشتی‌ها، نیروگاه ها، پالایشگاه و سایر صنایع بزرگ کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد.

استادهاشمی با اشاره به اینکه کم بیمه گی در استان ضعف اقتصادی نیست و باید فرهنگ سازی و آگاهی رسانی بیشتر شود، ادامه داد: برای جبران ضعف شرکت‌های بیمه در حوزه سرمایه‌گذاری، باید اوراق مختلف بیمه‌ای را ایجاد کنیم تا به راحتی تامین مالی خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: آیین‌نامه سرمایه‌گذاری ما تلاش می‌کند که سرمایه‌گذاری را برای شرکت‌ها تسهیل کند، از جمله این اقدامات می‌توان به سرمایه‌گذاری سپرده‌های بیمه عمر شرکت‌ها در صندوق‌های طلا اشاره کرد

. وی در خصوص نقش تحریم‌ها در توسعه بین المللی شرکت‌های بیمه‌ای، گفت: می‌خواهیم شرکت بیمه مشترک با یک کشور ایجاد کنیم اما بحث تحریم‌ها به شدت روی آن سایه انداخته و نگران هستند.

رئیس بیمه مرکزی بر لزوم حمایت از طرح های دانش بنیان صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: با هزار میلیارد تومان صندوق سرمایه ایجاد شده است و این صندوق تا پایان سال افتتاح خواهد شد تا در سال آتی شاهد رونق طرح های نوآورانه در صنعت بیمه باشیم.

استادهاشمی با بیان اینکه باید فعالیت‌های نوآورانه را شتاب بدهیم، ادامه داد: یکی از برنامه‌ها، مشارکت در اوراق فروش متری مسکن است که در حال مذاکره با شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیمه‌ای هستند.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: دیگر برنامه ما، ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی صنعت بیمه برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان صنعت بیمه است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال توسط وزیر اقتصاد افتتاح شود. استادهاشمی با بیان اینکه حدود ۸۶ درصد موتورسیکلت ها بیمه شخص ثالث ندارند افزود: بیشترین حجم پرداخت خسارت ها در موتورسیکلت هایی است که بیمه شخص ثالث ندارند و در طرح تشویقی خرید بیمه نامه های صفر کیلومتر تا ۲۰ درصد تخفیف افزایش یافه است.

در ادامه مدیرعامل بیمه تعاون به تداوم ۶ ساله سودآوری این شرکت بیمه اشاره کرد و گفت: بیمه تعاون امسال در بورس افزایش سرمایه خواهد داشت

. یونس مظلومی افزود: بر اساس این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از ۵۰۰ به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و با این افزایش سرمایه، بیمه تعاون جزو ۱۰ شرکت برتر بیمه‌ای از لحاظ سرمایه خواهد بود.

مدیرعامل بیمه تعاون عنوان کرد: تلاش کردیم سهام شرکت به صورت طبیعی راه خودش را طی کند و حمایت کاذب نداشته باشیم تا دچار حباب نشود.

وی در خصوص اهمیت مسئولیت های اجتماعی در بیمه تعاون گفت: برای تحقق مسئولیت های اجتماعی در ورزش کاراته ورود پیدا کردیم چرا که نزدیک به سه میلیون نفر در یکی از سطوح آن فعالیت کرده‌اند و همچنین اقدام به تشکیل تیم بیمه تعاون کرده‌ایم.

مظلومی در ادامه به افتتاح ساختمان مرکزی بیمه تعاون اشاره کرد و گفت: رئیس بیمه مرکزی و دبیرکل سندیکای بیمه گران به دعوت بیمه تعاون برای افتتاح این ساختمان سفری دو روزه به تبریز داشتند و ۱۰ اسفند سال جاری رسما افتتاح می شود.