متوسط نیاز مالی پروژه های آذربایجان شرقی در سالجاری ۵۰ هزار میلیارد ریال است
متوسط نیاز مالی پروژه های آذربایجان شرقی در سالجاری ۵۰ هزار میلیارد ریال است

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: متوسط نیاز مالی پروژه های نیمه‌تمام و تعمیر، تجهیز و نگهداری پروژه های مستمر استان در سالجاری ۵۰ هزار میلیارد ریال است.

علی فرجی روز سه شنبه در جلسه تدوین برنامه تحولی شهرستان های استان در سال ۱۴۰۳ در جهت تحقق شعار سال، اظهار کرد: مجموع اعتباراتی که در سال ۱۴۰۱ از تمام منابع به استان ابلاغ شد، ۲۴ هزار میلیارد ریال بود که حدود ۷۹ درصد آن تحقق یافت.
وی افزود: اعتبارات ابلاغی ابتدای سال ۱۴۰۲ به استان نیز ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که با اضافه شدن منابعی مثل درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ ها و حقوق دولتی معادن به ۳۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید که ۱۹ هزار میلیارد ریال معادل ۵۹ درصد آن محقق شد.
فرجی اضافه کرد: اعتبارات هزینه‌ ای استان نیز در سال ۱۴۰۱، ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

حقوق دولتی معادن آذربایجان شرقی ۲۳ هزار میلیارد ریال است
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، حقوق دولتی معادن ۲۵ هزار میلیارد ریال بود افزود: از این رقم ۹۳۰ میلیارد ریال به استان ابلاغ شد که ۹۵ درصد آن مربوط به معدن مس سونگون و شهرستان ورزقان بود.
فرجی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز درآمد حاصله از این محل به میزان۲۳ هزار میلیارد ریال بود که حدود ۵۷۰ میلیارد ریال آن به استان ابلاغ و مطابق ضوابط مربوط توزیع شد.
این مسوول یادآور شد: نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور برای استان پیش بینی شده است که پس از کسر سهم اعتبارات توازن ملی و ۰.۲۷ درصد ورزش که به حساب وزارتخانه مربوطه واریز می‌شود، حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی در اختیار استان قرار گیرد.

کسری تخصیص اعتبار پروژه های استان بالای ۶ هزار میلیارد ریال است
فرجی، کسری تخصیص اعتبار پروژه‌های سال ۱۴۰۲ را حدود ۶ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: اعتباراتی هم در موافقت نامه‌ها برای سال ۱۴۰۳پیش بینی شده که رقمی در حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: بر همین اساس، سیاستگذاری شده تا در طول سال مالی ۱۴۰۳ از سایر ظرفیت‌های اعتباری و بودجه‌ای مانند مولدسازی اموال دولتی، مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولتی و خصوصی و جلب مشارکت مردمی در اجرای پروژه ها استفاده شود.
فرجی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت عمومی- خصوصی برای تامین و جبران کسری اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از طرح‌های عمرانی تاکید کرد.
در این جلسه کریم عابدینی، معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان، اظهار کرد: از شهرستان های استان انتظار می‌رود با تکیه بر پایه کارشناسی فرمانداری‌ها، برنامه متناسب شهرستان را با نگاه به اسناد بالادستی و در نظر گرفتن شعار جهش تولید با مشارکت مردم تدوین کنند.