سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا گفت: این مجموعه برای رفع تنش آب شرب در روستاهای آذربایجان شرقی تعداد ۶۱ طرح را در دست اجرا دارد.

مهدی حسینی در نشست بررسی طرح های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا، اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح ها را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: در این راستا هماهنگی های لازم با آب منطقه ای آذربایجان شرقی به انجام رسیده است تا تمام طرح ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

به گفته وی اجرای طرح های آبرسانی برای روستاهای استان نیازمند تامین و جاگذاری تعداد ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

حسینی افزود: ماموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا، با جِدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ پروژه آب روستایی، ساخت تعداد ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تنش آبی در سال های اخیر در آذربایجان شرقی به خصوص در مناطق روستایی، یکی از رسالت های اصلی و مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را توجه به رفع مشکلات اقتصادی مناطق محروم عنوان کرد.

حسینی ادامه داد: در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به مناطق محروم، قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا بدون وقفه به صورت جدی هم در حوزه آبرسانی به روستاهای هدف و هم در حوزه ساخت، تجهیز و تعمیر مدارس ماموریت های خود را دنبال می کند.