عروسک های آراز و آیناز مبلغان فرهنگ ایرانی
عروسک های آراز و آیناز مبلغان فرهنگ ایرانی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- ساخت عروسک های ایرانی امکان مناسبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی عروسک های کشورهای خارجی می باشد . و ساخت عروسک های آراز و آیناز اتفاق مبارکی است که توسط قرارگاه رهپویان قرآن و عترت یاس تبریز رقم خورده است.

یکی از زیباترین تصاویر خلق شده توسط کودکان؛ لحظه ای است که با عروسک های شان در قالب شخصیتی فرو می روند که آن را عاشقانه دوست دارند.

عروسک های «آراز» و «آیناز»  برگرفته از فرهنگ بومی منطقه آذربایجان و شهر تبریز بوده و برای کودکان و نوجوانان ایران زمین طراحی و تولید شده است.

این اقدام فرهنگی توسط موسسه رهپویان قرآن و عترت یاس طراحی و در کارگاه جهادی این موسسه تولید شده است. تولید این محصولات از ایده تا طراحی و اجرا توسط جوانان تبریزی و باهدف ایجاد الگوهای مناسب بومی و متناسب با فرهنگ منطقه‌ای برای کودکان و نوجوانان در حال طراحی و اجرا است.

فرید حسن پور، مسئول قرارگاه جهادی رهپویان یاس تبریز در تشریح فعالیت های این مجموعه چنین می گوید: اینجا صفر تا ۱۰۰ تمام فعالیت ها توسط خود اعضا انجام می شود. افرادی که بدون کوچکترین ادعایی با هزینه شخصی و صرف وقت خود سعی در انجام دادن فعالیت های تربیتی و فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان دارند. از کودک ۵ ساله گرفته تا یک فرد ۷۰ ساله، سهم خود را در اینجا ادا می کنند تا با شناساندن و تربیت استعداد کودکان و نوجوانان، مسیر روشنی را برای آینده آنها ترسیم کنند.

وی با اشاره به محدودیت های آموزشی در منطقه خسروشاه می گوید: ما در این پایگاه با تعریف ۱۴ سرفصل در حوزه های مختلفی از قبیل عکاسی، گرافیک، کارگردانی، مستندسازی، تدوین و… به جامعه هدف آموزش می دهیم و بعد از ظرفیت همین نیروهای تربیت شده برای آموزش هنرجویان جدید استفاده می کنیم که به نوعی تعهد اخلاقی محسوب می شود.

حسن پور با اشاره به اینکه بانوان گروه جهادی ره پویان یاس علاوه بر دوخت عروسک در تهیه بسته های معیشتی نیز آستین همت بالا زده و در مناسبت های مختلف در هر مرحله ۱۱۴ بسته معیشتی و با عنوان تبرک فاطمی به خانواده های بی بضاعت و آسیب دیده از کرونا اهدا می کنند.

وی هم چنین از برگزاری پنجشنبه های بهشتی در این مرکز خبر داده و ادامه می دهد: هزینه طبخ غذا به صورت مردمی و از محل جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی جهادگران و خیرین می شود ومزین به نام «تبرک فاطمی» است.