همکاری ۳۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد آذربایجان‌شرقی
همکاری ۳۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد آذربایجان‌شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- سرپرست کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۳۰۰ وکیل نیکوکار با این نهاد همکاری می‌کنند، گفت: در سال جاری یک هزار و ۶۵۹ خدمت حقوقی به مددجویان تحت پوشش ارایه شده که ۸۶۵ مورد آن از سوی این وکلا بوده است.

غلامعلی ملامهدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برقراری ۳۰ میز خدمت حقوقی و برگزاری ۷۳ کلاس آموزش حقوقی برای سه هزار و ۸۳۸ نفر از دیگر خدمات ارایه شده به نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد استان در مدت سپری شده از سال جاری بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵۸ پرونده حقوقی مددجویان از طریق مراجع قضایی پیگیری و نسبت به احقاق حقوق آنها اقدام شده است.

ملامهدی به انعقاد مجدد تفاهم‌نامه‌ همکاری با کانون سردفتران آذربایجان شرقی اشاره کرده و افزود: بر اساس این تفاهم نامه مددجویان از پرداخت هزینه حق التحریر در تنظیم اسناد رسمی در دفترخانه معاف هستند.

سرپرست کمیته امداد آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح استان طبق مصوبه مجلس از هیچ یک از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد هزینه دادرسی دریافت نمی کنند و در این مورد طبق تفاهم نامه کشوری عمل می شود.

حدود ۷۸ هزار خانوار نیازمند در آذربایجان شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند.