باز کردن گره‌های ترافیکی در مسیرهای پرتردد و پرخطر تبریز ضروری است
باز کردن گره‌های ترافیکی در مسیرهای پرتردد و پرخطر تبریز ضروری است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: انجام اقدامات لازم برای مدیریت ترافیک و باز کردن گره‌های ترافیکی در مسیرهای پرتردد و پرخطر این کلانشهر ضروری است.

یعقوب وحیدکیا، روز چهارشنبه در جلسه مشترک با شهردار و معاون فنی عمرانی، معاون خدمات شهری و مدیران شهرداری منطقه ۷ تبریز، با اشاره به نقش و تاثیر حیاتی طرح‌های ترافیکی در کاهش بار ترافیکی و ایجاد امنیت شهروندان افزود: این اقدام برای حفظ امنیت شهروندان ضروری بوده و شهرداری تبریز و این معاونت از طرح‌های ارایه شده در این محورها حمایت می‌کند.

وی اظهار داشت: مسیرهای تراکتورسازی، دیزل آباد و جاده سنتو جزو مسیرهای پرترافیک جنوب غرب تبریز هستند که به دلیل تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین و ظرفیت محدود این مسیرها، آمار حوادث رانندگی و بار ترافیکی بالایی را در شبانه روز تجربه می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: در سال های اخیر از میزان توجه به طرح‌های ترافیکی برای رفع مشکلات این حوزه کاهش یافته و اقدامات چشمگیری انجام نشده است.

وحیدکیا، ادامه داد: مسیر لاله نیز از دیگر مسیرهایی است که با بررسی ظرفیت و پتانسیل‌های موجود، باید یک طرح ترافیکی برای آن تعریف شود.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.