مشارکت راهداران برای برگزاری انتخابات در روستاهای کوهستانی
مشارکت راهداران برای برگزاری انتخابات در روستاهای کوهستانی

تبریز- بامدادفردا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: برای مشارکت ساکنان روستاهای مناطق کوهستانی و سخت عبور استان در انتخابات مجلس، راهداران در رساندن صندوق‌های رای به این روستاها عوامل اجرایی را کمک خواهند کرد.

اورجعلی علیزاده، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آمادگی شبانه روزی امکانات و نیروهای راهداری در روز انتخابات افزود: در صورت بسته بودن راه ارتباطی تعدادی از روستاهای کوهستانی استان نیروهای راهداری با استفاده از ماشین آلات سنگین اقدام به بازگشایی مسیر برای انتقال صندوق های رای به این روستاها و کمک به بازگرداندن صندوق های در پایان انتخابات خواهند کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون راه ارتباطی بیش از ۴۰ روستای استان که در مناطق کوهستانی و سخت عبور واقع و فاقد راه دستری مناسب بوده بسته است و تلاش می شود تا پایان امروز راه ارتباطی آن ها نیز بازگشایی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای تسریع در بازگشایی راه های روستایی استان و کمک به عوامل برگزاری انتخابات مجلس ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات از بخش خصوصی و نهادهای نظامی و دولتی اعلام نیاز شده بود، گفت: در این راستا تا کنون حدود ۶۰ دستگاه ماشین آلات جدید از بخش خصوصی اجاره شده است و همچنان نیاز به همکاری بخش خصوصی و دستگاه های نظامی و دولتی برای تامین سایر ماشین آلات وجود دارد.

علیزاده، با اشاره به اینکه در اجرای طرح زمستانی از ۳۸۰ دستگاه ماشین آلات این اداره کل به همراه ۱۴۰ ماشین آلات بخش خصوصی برای برف روبی و بازگشایی راه های ارتباطی استفاده می شود، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با تلاش نیروهای راهداری تمامی راه های ارتباطی روستاها تا پایان امروز بازگشایی می شود بنابراین مشکلی در برگزاری انتخابات در روستاهای کوهستانی و سخت عبور نیز وجود نخواهد داشت.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

  • منبع خبر : ایرنا