پرداخت ماهانه  ماهانه ۴۳ میلیارد تومان مستمری توسط کمیته امداد آذربایجان‌شرقی
پرداخت ماهانه  ماهانه ۴۳ میلیارد تومان مستمری توسط کمیته امداد آذربایجان‌شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سال گذشته ۴۷۲ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش پرداخت کرده‌ایم، گفت: ماهانه ۴۳ میلیارد تومان مستمری به مددجویان استان پرداخت می‌شود.

غلامعلی ملامهدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران جمعیت تحت حمایت این نهاد را حدود ۷۸ هزار خانوار در استان اعلام کرد و افزود: از ابتدای تاسیس کمیته امداد تا ۴۰ سال پیش ۵۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد بود که با شیوع کرونا و در مدت ۲ سال ۲۲ هزار خانوار جدید تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه ورودی کمیته امداد نتیجه خروجی سایر دستگاههاست، خاطرنشان کرد: کمیته امداد فقر را مدیریت کرده و بر افراد قابل تحمل می کند و اگر قدمهایی برای امرار معاش این افراد برداشته نشود، منجر به افزایش بزهکاری و سرقت می شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی رسالت اصلی این نهاد را ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار کمیته امداد گذاشته شد که این نهاد موظف به ایجاد ۱۶ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی بود و در پایان سال برای ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وی از پرداخت وام اشتغال یکصد میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد برای هر فرد مددجو خبر داد و افزود: آموزش و نظارت بر نحوه هزینه کرد وام، بهترین دلیل موفقیت کمیته امداد در ایجاد اشتغال می باشد.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی از افزایش دو برابری تسهیلات اشتغالزایی خبر داد و با بیان اینکه امسال ۴۵ هزار سهمیه ایجاد اشتغال به استان اختصاص یافته است که سهم کمیته امداد ۲۵ هزار فرصت شغلی است، خاطرنشان کرد: امسال یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی به کمیته امداد اختصاص یافته است.

ملامهدی توجه به ساخت مسکن محرومان را از دیگر اولویت های کمیته امداد برشمرد و گفت: سال گذشته یک هزار مسکن محرومان افتتاح شد و امسال در هفته دولت ۷۰۰ مسکن تحویل مددجویان می شود.

وی هدف گذاری کمیته امداد آذربایجان شرقی برای ساخت مسکن در سال جاری را ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن اعلام و خاطرنشان کرد: ۶۶۰ مددجو در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که هزینه آورده اولیه آن برعهده کمیته امداد است.