تحقیق پیرامون دفاع مقدس برای دانش‌آموزان ضروری است
تحقیق پیرامون دفاع مقدس برای دانش‌آموزان ضروری است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: تحقیق و انجام کارهای پژوهشی درباره هشت سال دفاع مقدس برای دانش آموزان لازم و ضروری به شمار می رود تا در این عرصه مهم تعمق در نسل کنونی عمیق شود.

امیر دریادار دوم رضا عباسی روز سه شنبه در جمع تعدادی از دانش آموزان نمونه استان، افزود: هر دانش آموز ایرانی که به میهن و کشور خود علاقه‌مند است باید درباره دفاع مقدس تحقیق و مطالعه کند تا بداند مردم ایران برای دفاع از کیان و آب و خاک کشور خود، چه رشادت‌ها و فداکاری‌های بی‌بدیلی را در تاریخ ثبت کردند.

وی بر لزوم استفاده از فضای مجازی با هوشیاری و آگاهی کامل تاکید و اضافه کرد: دانش آموزان به عنوان آینده‌ سازان میهن اسلامی باید در استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها با هوشیاری و آگاهی تمام عمل کنند تا بتوانند اخبار و اطلاعات درست را از نادرست تشخیص دهند.

امیر عباسی انتقال فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان و کسب سواد رسانه‌ای در این زمینه را ضرورتی همگانی برشمرد و اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور باید در استفاده از فضای مجازی دقت کافی را داشته بانشد تا مبادا در دام دشمنان ایران و اسلام گرفتار شده و به یکباره خود را در اختیار ترفندهای فرهنگی و اجتماعی مشاهده کنند.

وی با اشاره به اینکه دوران هشت ساله دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین دوره‌های تاریخ ایران زمین است که در آن ملت ایران با سه هزار شبانه‌روز مقاومت جانانه در برابر دشمن متجاوز، حماسه‌های فراوانی را خلق کردند، بر توجه بیش از پیش دانش آموزان به تاریخ این دوران تاکید کرد.

عباسی تحریف و فراموشی دوران دفاع مقدس را چالش و آسیب جدی انقلاب و نظام دانست که توسط دشمنان طراحی می شود.

وی یادآور شد: امروز دشمنان به شیوه‌های گوناگون به دنبال تحریف اساسی حقایق دوران هشت سال دفاع مقدس هستند و حتی می‌خواهند برخلاف تمام اسناد و شواهد موجود، چنین القا کنند که گویا آغازگر این جنگ کشور ما بوده است، در حالی که این مطلب برخلاف واقعیات تاریخی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی با اشاره به تبلیغات سراسر منفی دشمنان درباره پیشرفت‌های ایران اسلامی در سال‌های اخیر، گفت: با وجود اینکه امروز کشور در حوزه‌های مختلف به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است، دشمنان با تبلیغات منفی خود به دنبال تحقیر و کوچک‌نمایی این افتخارات هستند، در حالی که دشمنان در مقابل اقدامات برخی از کشورهای منطقه که با هزینه بیگانگان انجام می‌شود، را بسیار بزرگ‌نمایی می‌کنند.