تعامل سازنده دستگاه‌های فرهنگی با یکدیگر موجب ترقی فرهنگ می شود
تعامل سازنده دستگاه‌های فرهنگی با یکدیگر موجب ترقی فرهنگ می شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تعامل سازنده دستگاه‌های فرهنگی با یکدیگر و مخاطبان، موجب ترقی و تعالی فرهنگ می‌شود.

سیدقاسم ناظمی شامگاه یکشنبه در دیدار با معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه فعالیت در بخش فرهنگ، ‌ با بخشنامه پیش نمی‌رود، افزود: برای دستیابی به تعالی فرهنگ، نیازمند هم‌پوشانی نهادهای مختلف شهری و فرهنگی هستیم.

وی اظهار داشت: همه کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند اجزای یک پیکر واحد محسوب می‌شوند و برای تعالی فرهنگ این مرز و بوم، اصحاب فرهنگ و هنر و متولیان این حوزه باید در کنار یکدیگر و در راستای غنابخشی به فضای فرهنگی شهر اهتمام داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در خط مقدم فرهنگ همه باید بخشی از کار را بر عهده بگیرند، گفت: با جانمایی صحیح نقش‌ها در این وادی می‌توان برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر امیدوار بود.

ناظمی با تاکید بر اینکه برنامه های فرهنگی باید پیوست عملیاتی داشته باشند، ادامه داد: پیشینه غنی آذربایجان‌شرقی و ظرفیت‌های موجود استان، ۲ بال قدرتمند فرهنگ و هنر برای رسیدن به جایگاهی شایسته در این عرصه هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه فعالیت های حوزه فرهنگی شهرداری در سال جاری در حوزه‌ کتاب متمرکز شده است، گفت: برگزاری چند مسابقه کتاب‌خوانی، کارگاه‌های کتاب‌خوانی و رونمایی از طرح «کتاب یار» برای اولین بار در سطح شهرداری‌های کشور در تبریز از جمله فعالیت‌های انجام شده در این زمینه است که با تعامل‌های سازنده دستگاه های متولی فرهنگ ثمرات درخشانی حاصل می شود.

حجت‌الاسلام‌ احمد حمیدی با اشاره به اینکه با تعامل سازنده و اثرگذار می‌توان نتیجه‌های مطلوبی را در حوزه فرهنگ و هنر کسب کرد، افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در سال جاری فراخوان جایزه کتاب سال تبریز را منتشر کرد تا بتواند در کنار سایر فعالیت‌های انجام شده گامی در راستای معرفی تبریز به عنوان پایتخت کتاب سال کشور، بردارد.