رکابزن قزاقستان فاتح تور دوچرخه سواری تبریز-کندوان شد
رکابزن قزاقستان فاتح تور دوچرخه سواری تبریز-کندوان شد

تبریز-پاگاه خبری بامدادفردا- بیست‌ و دومین دوره تور دوچرخه‌سواری بین المللی تبریز - کندوان با قهرمانی رکابزن تیم آلماتی قزاقستان به پایان رسید.

در این تور که پس از تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان دومین تور با سابقه کشور به شمار می رود ۸۵ دوچرخه سوار از ۱۵ تیم داخلی مسیر ۵۱ کیلومتری تبریز تا کندوان را رکاب زدند.

در پایان این تور یک روزه آنتون کوزمین از آلماتی قزاقستان به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد و آناتولی بودیاک از ترانگو مالزی نائب قهرمانی شد و آریا فونسافات از روجای آنلاین تایلند بر سکوی سوم ایستاد.

تیم های عراق ۲ تیم، چین، تایلند ۲ تیم، مالزی، قزاقستان ۲ تیم، مغولستان، ژاپن، فیلیپین، هلند و ایران چهار تیم در این تور حضور داشتند.

این تور از میدان منظریه تبریز استارت خورد و رکابزنان پس از عبور از اتوبان سهند، در روستای تاریخی و گردشگری کندوان از خط پایان عبور کردند.

پلیس راه استان قبل از آغاز این تور با صدور اطلاعیه ای، از اعمال محدودیت در ساعات برگزاری تور در مسیرهای عبوری دوچرخه سواران خبرداده و اعلام کرده بود که رانندگان تردد خود در این مسیرها را مدیریت کرده و از راه های جایگزین برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.

آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره تور ایران – آذربایجان عصر امروز شنبه در تالار پتروشیمی تبریز و با حضور تیم های شرکت کننده برگزار می شود و این دوره از تور فردا به طور رسمی و در مسیر ۱۵۳.۸ کیلومتری تبریز – ارومیه اغاز می شود.

رکابزنان حاضر در این دوره، در مراحل بعدی به ترتیب در مسیر های ۱۴۸.۹ کیلومتری تبریز – جلفا، ۱۲۸.۳ کیلومتری جلفا – شبستر، ۲۱۱ کیلومتری تبریز – اردبیل و ۱۹۷.۹ کیلومتری سرعین تبریز رقابت خواهند کرد.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی برای سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان ۲۰ هزار یورو جایزه در نظر گرفته شده و مجموع ارز مورد نیاز برای برگزاری این دوره از تور ۳۵ هزار یورو است.

حبیب ستوده نژاد اعلام کرد: اعتبار لازم برای دیگر هزینه‌های این تور شامل هزینه‌های اسکان و اجرایی ۷۰ میلیارد ریال است و در مجموع این تور با ۱۰۰ میلیارد ریال برگزار خواهد شد.