امام جمعه تبریز: مسئولان اجرایی با نمایندگان مجلس تعامل کنند
امام جمعه تبریز: مسئولان اجرایی با نمایندگان مجلس تعامل کنند

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مسئولان اجرایی در دستگاه های دولتی برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعامل نزدیک داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز یکشنبه در نشست نمایندگان و استاندار آذربایجان شرقی، همدلی، همراهی و صمیمیت بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با مسئولان اجرایی را مایه امیدواری به حل مشکلات دانست.

وی پرداختن به مسائل اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم را اولین انتظار و مطالبه مردم از مجلس یازدهم عنوان و اضافه کرد: مجلس باید با اقدامات کارشناسی، مشکلات اصلی مردم را شناسایی و برای حل آنها چاره‌اندیشی اساسی کند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه بزرگترین و شدیدترین تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان در جریان است، افزود: مشکلات ناشی از این شرایط تنها با توجه به داشته های داخلی و تلاش های بی وقفه قابل رفع است.

یوسف داوودی اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید فروش نفت، بودجه امسال غیرنفتی‌ترین بودجه کشور در تاریخ انقلاب اسلامی است و در این شرایط همه مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس باید دست به دست هم دهند و برای حل مشکلات تلاش کنند.

وی اهتمام جدی و اصلی نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی را کمک به مسئولان اجرایی و تلاش برای رفع مشکلات معیشتی آحاد مردم عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر تعامل بسیار خوبی بین خود نمایندگان و نمایندگان با مسئولان اجرای برقرار است.

جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با ارائه گزارشی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی آذربایجان شرقی، گفت: در حوزه راه‌سازی ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه و آزادراه در استان در حال ساخت است و در حوزه‌های دیگر نظیر حمل‌ و نقل و آبرسانی نیز پروژه‌های بزرگی اجرا می‌شود که تسریع در اجرای برخی از آنها نیازمند پیگیری نمایندگان استان برای جذب یا افزایش اعتبار است.

علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز رقم صادرات استان در سال گذشته را ۳٫۲ میلیارد دلار اعلام کرد و با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۲۳هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت شد، گفت: با توجه به شرایط ناشی از تحریم‌ها و کرونا که از طرفی باعث کاهش قدرت خرید مردم و از طرفی باعث مشکلاتی برای بخش تولید شده است.

وی اظهار داشت: افزایش سهم استان از تسهیلات ضروری است و از نمایندگان انتظار داریم که برای رونق تولید داخلی و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

هر یک از ۱۸ نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف استان پرداختند.

نماینده های مجلس با اعلام آمادگی برای تعامل با مدیریت اجرایی استان، پیشنهادهای خود را درباره حل مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف استان نظیر صنعت و تولید، صادرات و مراودات بین‌المللی، اشتغال، آسیب‌های اجتماعی و طرح‌های عمرانی بیان کردند.