۳ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در تبریز احداث می‌شود
۳ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در تبریز احداث می‌شود

تبریز- بامدادفردا- شهردار تبریز با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته سه ایستگاه جدید آتش نشانی در تبریز راه اندازی شده است، گفت: سه ایستگاه جدید دیگر نیز در حال احداث است .

 

ایرج شهین باهر روز یکشنبه در مراسم مانور امداد و نجات آتش نشانان تبریز اظهار داشت: با بهره برداری از ایستگاه های جدید تعداد انها به ۲۵ ایستگاه اتش نشانی می رسد.

وی ادامه داد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر تبریز در دو سال گذشته بودجه مناسبی برای تجهیز و مناسب سازی ایستگاه های آتش نشانی تخصیص داده است.

شهین باهر گفت: آتش نشانان همان ویژگی هایی را دارند که فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ داشتند که از جمله این ویژگی ها می توان به شهامت، رشادت، نوعدوستی و از جان گذشتگی اشاره کرد.

وی افزود: شهرداری ها ۳۰۰ نوع خدمات دارند که یکی از آن ها تامین ایمنی شهروندان می باشد و سازمان آتش نشانی شهرداریز برای ایمنی و آرامش و آسایش مردم شبانه روز تلاش می کند.

شهردار تبریز اظهار داشت:  تنها شهرداری هستیم که دارای هنرستان و دانشگاه علمی کاربردی در حوزه تخصصی آتش نشانی است.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم گفت: معتقدم شغل آتش نشانی جایگاهی بالاتر از شغل پزشکی دارد، آتش نشانان برای نجات جان مردم جان خود را به خطر می اندازند.

شهرام دبیری افزود: در زمینه آموزش و بالا بردن فرهنگ ایمنی در جامعه، اقدامات خوبی در حال انجام است که می تواند از وقوع حوادث و آتش سوزی ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به آمادگی بسیار بالای نیروهای آتش نشانی گفت: در زمان وقوع حادثه آتش نشانان در کمترین زمان ممکن و در اسرع وقت خود را به محل حادثه می رسانند.

دبیری گفت: شورای اسلامی شهر تبریز برای تجهیز امکانات ایستگاه های آتش نشانی آماده همکاری است.

وی همچنین بر آموزش نیروهای تخصصی که آگاهی کامل و جامع از وضعیت بازار بزرگ تبریز را دارند، تاکید کرد.

  • منبع خبر : ایرنا