وزیر زیمبابوه: نیاز به ۲۰ هزار دستگاه تراکتور داریم
وزیر زیمبابوه: نیاز به ۲۰ هزار دستگاه تراکتور داریم

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه با اعلام نیاز کشورش به ۲۰ هزار دستگاه تراکتور، کود کشاورزی و سموم را از دیگر نیازهای کشاورزی این کشور عنوان کرد.

«انکسیوس جونگو ماسوکا» روز سه شنبه در ابتدای ورود در فرودگاه تبریز افزود: مکانیزاسیون کشاورزی و شیلات از دیگر نیازهای کشاورزی زیمبابوه است.

وی به منظور دیدار با مسئولان بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی و بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی این استان وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شد.

وی ضمن دیدار با استاندار آذربایجان شرقی از شرکت تراکتورسازی ایران در تبریز و چند واحد تولیدی بخش کشاورزی بازدید خواهد کرد.

زیمبابوه با نام رسمی جمهوری زیمبابوه کشوری محصور در خشکی واقع در جنوب آفریقا است. این کشور با ۱۵ میلیون نفر جمعیت، پایتخت و بزرگترین شهر آن هراره است. کشاورزی، دو سوم نیروی کار این کشور را در بردارد. تنباکو، نیشکر، ذرت، پنبه و گندم بخشی از صادرات این کشور هستند و منابع طبیعی آن شامل زغال سنگ، طلا، پنبه نسوز و نیکل می شود. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۷ میلیارد دلار آمریکا بوده است. محصولات وارداتی این کشور شامل ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، محصولات کارخانه‌ای، مواد دارویی، سوخت می‌شود.

وزیر شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه روز گذشته با وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در تهران دیدار و گفت و گو کرد.