تاکید بر حفظ اراضی و باغات در بررسی کلیات طرح پارک بزرگ تبریز
تاکید بر حفظ اراضی و باغات در بررسی کلیات طرح پارک بزرگ تبریز

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- در جلسه مشترک معاونت فنی و عمرانی و معاونت شهرسازی شهرداری با نمایندگان قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و مشاوران طرح بررسی و بر حفظ اراضی و باغات در پروژه تاکید شد.

 جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در این جلسه با تاکید بر دستور شهردار کلانشهر تبریز مبنی بر تسریع اجرای طرح پارک بزرگ اظهار کرد: از ابتدای بررسی طرح اجرای این پروژه بر حفظ بافت اکولوژیک منطقه به ویژه زمین های زراعی به دلیل اهمیت فضای سبز و ملزومات زارعان و شهروندان منطقه تاکید شده است.

سامان احمدزاده افزود: استفاده از پتاسیل منطقه از لحاظ اراضی کشاورزی و فضای سبز آزاد با طراحی مناسب و تسریع در اجرای پروژه می تواند گام مناسبی در توسعه شهر باشد.

وی گفت: این اراضی قدمت ۷۰۰ ساله دارند و از نظر فرهنگی هم اگر بخواهیم ارزیابی کنیم حفظ اراضی اهمیت دارد. ما تلاش داریم که ۵۰۰ هکتار زمین پارک بزرگ را حفظ کرده و اجازه ندهیم ساخت و ساز غیر مجاز در این منطقه انجام شود.

احمدزاده اضافه کرد: با حفظ اراضی و اجرای کامل پروژه، پارک‌های کشاورزی درون شهری رونق می یابد که هم از نظر اقتصادی ضرورت دارد و هم نیاز منطقه است.

  • نویسنده : سیده مریم یوسفی