فرماندار آخرین وضعیت ریزش کوه در جاده مرزی جلفا را تشریح کرد
فرماندار آخرین وضعیت ریزش کوه در جاده مرزی جلفا را تشریح کرد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- فرماندار جلفا، آخرین وضعیت ریزش کوه و بسته شدن جاده مرزی جلفا در اثر بارش باران را تشریح کرد.

اسماعیل عطاپور جمعه شب، پنجم خردادماه، در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۸ روز جمعه، پنجم خردادماه بر اثر بارش شدید و رگبار باران در شهرستان جلفا و به خصوص مسیر بین جلفا تا کلیسای سنت استپانوس، سیلاب‌هایی جاری شد که سنگلاخ‌هایی را از طرف کوه به سمت پایین هدایت می‌کرد.

وی افزود: این سیلاب‌ها در حدود ۱۰ مسیر شکل گرفت که اولین خبر از وقوع آن‌ها را از سوی مرزبانی دریافت کردیم و سپس همکاران راهداری به محل مربوطه اعزام و اقدامات اولیه را آغاز کردند.

وی ادامه داد: بلافاصله امکانات شهرداری نیز برای بازگشایی مسیر به جاده اعزام شده و عملیات مربوطه نزدیک به ۲.۵ الی سه ساعت زمان برد تا با اقدامات اولیه بتوان مسیر را برای تردد خودروها بازگشایی کرد.

عطاپور گفت: تعداد ۱۲۰ خودرو مابین مسیر سیلاب‌ها گرفتار شده بودند که تعدادی به طرف پلدشت و خوی و تعدادی دیگر با بازگشایی مسیر به طرف جلفا هدایت شدند.

وی با بیان این‌که این حادثه تلفات مالی و جانی نداشت، ادامه داد: مسیرهای مربوطه اکنون بازگشایی شده و مسافر و خودرویی در راه نمانده است.

وی افزود: امکانات لازم در صورت نیاز به اسکان اضطراری به منطقه اعزام شده اما خوشبختانه تاکنون نیاز نشده است. اکنون تمامی امکانات نیروهای راهداری، منطقه آزاد و شهرداری در حال آماده باش بوده و فعالیت‌ها برای بازگشایی مسیرهای مانده ادامه دارد.