ممنوعیت فروش حضوری بلیط‌ در پایانه‌های مسافری آذربایجان‌شرقی
ممنوعیت فروش حضوری بلیط‌ در پایانه‌های مسافری آذربایجان‌شرقی

تبریز- بامدادفردا-معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: فروش بلیت‌های مسافرتی به شکل حضوری در پایانه‌های مسافری استان از اول خرداد ممنوع می‌شود.

کاظم تیمورزاده، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تغییر کاربری پایانه های مسافری به محلی صرفا برای سوار و پیاده شدن مسافران و تغییر وضعیت پایانه ها به شکل کانترمحور به جای غرفه محور است.

وی با بیان اینکه تحقق این امر مستلزم تغییر مکانیزم بازاریابی شرکت های مسافری و خروج بلیت از پایانه ها است، اظهار داشت: با توجه به این رویکرد و شیوع ویروس کرونا، لزوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند و آغاز فعالیت مجدد پایانه های مسافری فروش بلیت مسافرتی به روش های قبلی مغایر با طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تجمع مجدد مسافران در پایانه ها برای خرید بلیت های مسافرتی اقدامی مغایر با اصول بهداشتی است و بر این اساس توسعه فروش اینترنتی بلیت و گسترش دفاتر فروش بلیت در سطح شهرها برای خرید غیرحضوری بلیت می تواند ضامن تامین سلامت بیشتر مسافران و کارکنان شرکت های حمل و نقل باشد.

تیمورزاده، ادامه داد: این اداره کل با هماهنگی تشکل های صنفی و شرکت های مسافری تدارکات نرم افزاری لازم را برای تحقق ممنوعیت فروش بلیط به صورت حضوری از اول خرداد انجام می دهد.