صرفه جویی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریالی مصرف انرژی برق در تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز
صرفه جویی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریالی مصرف انرژی برق در تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز از صرفه جویی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریالی مصرف انرژی برق در پیک بار تابستان سال جاری در تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز خبر داد.

فیروز خدائی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: در راستای پایداری انرژی برق، انجام تعهدات اجتماعی و جلوگیری از خاموشی های ناخواسته در پیک بار تابستان سالجاری، تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز با صرفه جویی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریالی درمصرف انرژی برق ضمن همکاری با وزارت نیرو با مشارکت در طرح های برنامه پاسخگویی بار، در تامین شبکه برق پایدار نقش به سزایی دارد.

خدائی افزود: این تاسیسات در پیک بار تابستان سالجاری با جایگزین کردن توربوکمپرسورها به جای الکتروکمپرسورهای ۴/۸ مگاواتی، ضمن ایفاد مسئولیت خود درتداوم پایداری شبکه انتقال گازکاهش قابل ملاحظه درمصرف برق تاسیسات داشته است.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز اظهار امیدواری کرد: با استمرار اقدامات پیش بینی شده در سال آتی انتظار می رود با مدیریت و کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی در سایر تاسیسات و مراکز بهره برداری تحت پوشش منطقه میزان کاهش در مصرف برق ارتقاء یافته و شاهد همکاری های بیشتری در تامین برق پایدار و مشارکت در کاهش پیک بار باشیم.

وی در پایان از همکارانی که با ارایه نظرات و اقدامات سازنده، منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران را در همکاری با پروژه‌های کاهش پیک بار یاری رسانده اند تشکر کرد.

منطقه هشت انتقال گاز از مناطق ۱۰ گانه شرکت انتقال گاز ایران است که با ۳۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۹ تاسیسات تقویت فشار، گاز تحویلی از مبادی تولید را به استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و بخشی از استان های زنجان، کردستان و گیلان انتقال می دهد.
مجموعه تاسیسات تقویت فشار گاز احداث شده در منطقه هشت در چلوند، اردبیل، سراب، زنجان، هشترود، تکاب، تبریز، مرند و مرگنلر ساخته شده است.