اعتبار مدول دوم تصفیه خانه تبریز از منابع ملی تامین می‌شود
اعتبار مدول دوم تصفیه خانه تبریز از منابع ملی تامین می‌شود

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مدول دوم تصفیه خانه تبریز در احیای دریاچه ارومیه گفت: تلاش بر این است تا اعتبارات مورد نیاز این طرح از منابع ملی و در قالب ماده ۵۶ پیگیری و تامین شود.

حیدرفتح زاده روز یکشنبه در بازدید از عملیات اجرایی این طرح اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال به مرحله بهره برداری برسد.

وی افزود: با شناسایی چالش های موجود و رفع آنها، اقدامات لازم برای سرعت بخشی به اجرای پروژه مدول دوم تصفیه خانه شهر تبریز انجام خواهد شد.

فتح‌زاده یادآور شد: مدول دوم تصفیه خانه شهر در تامین آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه و ارتقای شاخص‌های بهداشتی نقش مهم و حیاتی دارد.

چندی پیش مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی از تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) برای تکمیل طرح مدول دوم تصفیه خانه تبریز خبر داده بود.

واقف بهروزی اعلام کرده بود که برای تکمیل این طرح، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است که ۲ هزار میلیارد ریال آن از محل ماده ۵۶ و یک هزار و۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل تعهد سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین می شود.

 عملیات اجرایی پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز که ظرفیت جمعیت تحت پوشش آن یک میلیون نفر است، از سال ۱۳۹۵ شروع شده است و در زمان حاضر ۹۳ درصد پیشرفت دارد.

با اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب سالانه ۱۲۵ میلیون مترمکعب پساب حاصل از این تصفیه خانه پس از گندزایی به سمت دریاچه ارومیه هدایت می شود که در احیای نگین آبی منطقه غرب کشور و حفاظت از محیط زیست نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

فاز اول تصفیه خانه فاضلاب تبریز سال ۱۳۸۱ به بهره برداری رسیده است و ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد؛ اکنون ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از مدول اول تصفیه خانه تبریز به دریاچه ارومیه هدایت می شود.