نمایش «جدال در آفرینش» در تبریز به روی صحنه می‌رود
نمایش «جدال در آفرینش» در تبریز به روی صحنه می‌رود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- نمایش «جدال در آفرینش» به نویسندگی و کارگردانی یعقوب اکبری و تهیه‌کنندگی مهران صادقی، یازدهم دی ماه امسال در تالار وحدت دانشگاه تبریز به روی صحنه می‌رود.

در نمایش «جدال در آفرینش» که بر اساس مستندات تاریخی نوشته شده، از قبل از هبوط شیطان تا ظهور امام زمان (عج) و چگونگی حضور و نقش این دیدگاه در زندگی انسان ها، نمایش داده می شود.

در این نمایش ۶۰ نفر  از بازیگران و عوامل اجرایی حضور دارند و اجرای آن از یازدهم تا شانزدهم دی طول می کشد.

نمایش «جدال در آفرینش» پس از اجرا در تبریز در استان های دیگر و کشورهای همجوار چون ترکیه، ارمنستان، عراق و لبنان نیز به اجرا درمی آید.

کارگران این نمایش در خصوص آن گفت: این نمایش بر اساس مستندات تاریخی و با مشاوره دکتر پیمان عباسیان، کارشناس مذهبی نوشته شده است.

یعقوب اکبری افزود: از آغاز خلقت تاکنون، جدال خیر و شر همواره وجود داشته و همین موجب بروز مصایب و مشکلاتی در زندگی بشر شده است و این نمایش نگاه متفاوتی به این جدال است و صرفا نگاه مذهبی نیست.

کارگردان این نمایش اظهار داشت: هدف اصلی این نمایش آن است که از طریق هنر نشان دهیم، انسان هدفمند آفریده شده و به حال خود رها نشده و شیطان هم که دشمن دیرینه و قسم خورده انسان است، در تمام مراحل زندگی او حضور داشته و درصدد آن است که با انسان آشکارا و پنهان دشمنی کند.

وی گفت: متفاوت ترین گریم و طراحی صحنه و لباس را در سطح استان برای این نمایش داریم و  سعی کرده ایم یک کار فرامرزی و بین المللی داشته باشیم.

مشاور تهیه و تولید این نمایش نیز با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر بستری برای درآمدزایی و فرهنگ سازی در مقوله های اجتماعی است،  خواستار توجه بیشتر متولیان فرهنگی و هنری به این حوزه از فرهنگ شد.

بهنام محمدی افزود: امروزه با حمایت از چنین برنامه هایی هم شرکت ها می توانند از فرصت به وجود آمده استفاده کنند و هم مسئولان حوزه فرهنگ با ارزآوری از این گذر موجب ایجاد بسترهای مناسب جامعه شوند.

وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان هنوز به این باور نرسیده اند که در فعالیت های فرهنگی و هنری نیز می توان درآمدزایی و در فضای اجتماع تحول ایجاد کرد.

محمدی گفت: در این شرایط کرونایی که تولید کم شده است، کارخانجات می توانند با وارد کردن بخشی از بودجه فرهنگی شان به این بخش، با تبلیغات به زبان هنر و یادآوری شدن دوباره به چرخه تولید برگردند.

وی افزود: در این جامعه طرح های خوب، استعداد و پتانسیل به وفور وجود دارد ولی متاسفانه بودجه ای وجود ندارد.

نمایش «جدال در آفرینش» که برای آماده سازی حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده، از یازدهم دی در تالار وحدت دانشگاه تبریز در آستانه ایام فاطمیه به روی صحنه می رود.