سوگیری هیات‌های اجرایی در انتخابات خط قرمز است
سوگیری هیات‌های اجرایی در انتخابات خط قرمز است

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر گونه سوگیری احتمالی اعضای هیات‌های اجرایی له یا علیه نامزدها در انتخابات پیش رو خط قرمز ماست، گفت: در برخورد با این موضوع به هیچ‌وجه اغماض نمی‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرّم روز شنبه در نشست رییس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزیر کشور با فرمانداران و بخشداران آذربایجان شرقی با بیان اینکه این روزها دل های ما به دلیل جنایات صهیونیست ها در فلسطین عزیز داغدار است، افزود: خودمان را برای انتخابات اسفند امسال به شکل رقابتی، امن و سالم با مشارکت حداکثری آماده کرده ایم.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات اسفند ماه در استان وجود دارد، اضافه کرد: به دلیل آمادگی هیات های اجرایی و نظارت و فرمانداران و بخشداران مستقل و ساختارهای پشتیبانی، هیچ نگرانی نداریم و تا امروز ۷۰ درصد اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات در این خطه انجام شده است.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از اولویت های ما در انتخابات، اشرافیت و تسلط فرمانداران و بخشداران بر قانون انتخابات برای برگزاری انتخاباتی در تراز نظام در دولت مردمی است که اقدامات لازم در این زمینه نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: برنامه ریزی دقیقی که باید توسط ستاد انتخابات استان انجام می شد، مبتنی بر اجرای دستورالعمل های ابلاغی وزارت کشور، در چارچوب برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی و تشکیل کمیته های لازم در استان انجام شده است.

خرّم تاکید کرد: تعامل، هماهنگی و همدلی هیات های اجرایی با هیات نظارت استان نیز در انتخابات پیش رو بسیار بالاست تا بهم ریختگی و نابسامانی ناامیدکننده در روند برگزاری انتخابات قبل تکرار نشود.

وی بیان کرد: البته ما برخی نیازمندی های سخت افزاری و نرم افزاری در استان نیز داریم که باید رفع شوند تا مسوولان ذیربط با انبساط خاطر، انتخاباتی باشکوه و در شان مردم و نظام برگزار کنند.

وی گفت: هماهنگی کمیته های انتخابات نیز برای پیشبرد دقیق امور مربوط به انتخابات در کنار رعایت زمان بندی اعلامی ستاد انتخابات کشور در استان مدنظر است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: استفاده حداکثری از توان افرادی که در گذشته انتخابات برگزار کرده اند و امین مردم هستند از دیگر مسایل مورد نظر ما برای انتخابات پیش رو است.

وی اعلام کرد: رصد فضای حقیقی و مجازی در ارتباط با تحرکات نامزدهای انتخاباتی استان نیز در حال انجام است تا انتخاباتی مورد رضایت مردم و در شان نظام برگزار شود.

خرم بر لزوم هماهنگی همه دستگاه ها و نهادهای استانی و شهرستانی با ستاد انتخابات استان تاکید کرد و گفت: همه با استفاده از همه امکانات در انتخابات پای کار بیایند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تلاش همه جانبه ستاد انتخابات استان برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات پیش رو گفت: برای مشارکت حداکثری مردم در این رویداد بزرگ سیاسی همه باید به میدان بیایند.

خرّم افزود: خوشبختانه همه شرایط لازم برای برگزاری انتخاباتی با شاخص های اعلامی رهبر معظم انقلاب در آذربایجان شرقی فراهم است.

وی اظهار کرد: برگزاری انتخابات مختلف در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی نماد عینی مردم سالاری دینی است و ما امسال نیز برای برگزاری هر چه بهتر آن با تمام توان می کوشیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.