صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس تا ۲۱ دی ماه بررسی می شود
صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس تا ۲۱ دی ماه بررسی می شود

تبریز- بامدادفردا- رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان آذربایجان شرقی از آغاز مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ۲۱ دی ماه خبر داد.

با پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی، مرحله بررسی صلاحیت این داوطلبان در هیأت‌های نظارت آغاز شده است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان احراز صلاحیت شده در هیأت نظارت گفت: به موجب قانون انتخابت مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام داوطلبان، هیأت‌های اجرایی فرصت ۱۰ روزه برای صلاحیت داوطلبان داشتند که با پایان یافتن این فرصت، نتیجه بررسی صلاحیت‌های داوطلبان به آنها ابلاغ شده است.

صمد عزیزی افزود: کسانی که بررسی صلاحیت شأن منجر به عدم احراز یا رد صلاحیت در هیأت‌های اجرایی شده طبق قانون امکان شکایت و اعتراض نسبت به بررسی صلاحیت‌ها داشتند که مهلت داشتند طی ۴ روز شکایت خود را به صورت کتبی به هیأت نظارت تحویل بدهند.

وی ادامه داد: طبق قانون انتخابات مجلس، از ۲ دی تا ۲۱ دی ماه به مدت ۲۰ روز فرصت هیأت‌های نظارت استان‌ها برای بررسی صلاحیت همه داوطلبان ثبت نام کننده است، بررسی صلاحیت هم آن‌هایی که صلاحیت شأن تأیید شده و هم آن‌هایی که صلاحیت شأن تأیید نشده است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: پس از پایان این فرصت ۲۰ روزه نتیجه بررسی صلاحیت‌ها توسط وزارت کشور و فرمانداری‌ها به داوطلبان ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.