رکورددار دوی ۴۰۰متر: برای کسب مدال طلای مسابقات بین‌المللی تلاش می‌کنم
رکورددار دوی ۴۰۰متر: برای کسب مدال طلای مسابقات بین‌المللی تلاش می‌کنم

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رکورددار دوی ۴۰۰ متر کشور با اشاره به مسابقات بین‌المللی و جهانی پیش رو، گفت: سخت تلاش خواهم کرد تا رنگین‌ترین مدال این مسابقات را به گردن آویزم.

سجاد هاشمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: ما ورزشکاران مدیون قلم رسانه ها هستیم زیرا که رسانه ها در راه کسب مدال های رنگین تاثیر بسزایی روی ورزشکاران دارند.

وی با قدردانی از ٰحمایت بخش خصوصی در مسیر دستیابی به موفقیت هایش در ورزش حرفه ای، اضافه کرد: در سن ۲۱ سالگی دوست داشتم المپیک ریو را بهتر از قبل طی کنم، اما سیاست‌های غلط فدراسیون دو و میدانی باعث شد نتوانم به المپیک ریو برسم و دلیل آن نبود یک روز استراحت بود که من را از راهیابی به المپیک دور کرد.

هاشمی با بیان اینکه این سیاست‌های غلط باعث شد تا سال ۱۳۹۶ ورزش حرفه‌ای را کنار بگذارم، عنوان کرد: بعد از ۲ سال دوری از میادین ورزشی، یک پیام از یک دوست قدیمی دوران مدرسه، انگیزه شروعی دوباره را در من خلق کرد و آن فرد کسی جز دکتر شهریار سیه‌جانی نبود که فعلا به عنوان مربی بنده را حمایت می کند.

وی یادآوری کرد: سال ۹۸ برای رسیدن به هدف خودم، خودروی شخصی‌ام را فروختم و خودم را به ازمیر ترکیه رساندم و به دلیل افزایش وزنی که در مدت دوری از ورزش پیدا کرده بودم، تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم و زمستان همان سال در مسابقات انتخابی کشوری شرکت کردم و موفق به کسب سهمیه مسابقات آسیایی شدم. در همان سال همچنین به عضویت تیم ملی دو و میدانی درآمدم.

هاشمی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان و تاثیر آن بر ورزش قهرمانی اظهار کرد: متاسفانه از نیمه دوم زمستان ۹۸ شروع کرونا باعث لغو تمامی مسابقات شد و همه ورزشکاران ناگزیر از تبعیت از تصمیمات اتخاذ شده در سطح ملی و جهانی شدند؛ سال ۹۹ تنها مسابقه‌ای که توانستیم شرکت کنیم، مسابقات باشگاه‌ها بود که از طرف باشگاه سپاهان در این دوره از مسابقات شرکت کردم و خوشبختانه به مقام قهرمانی باشگاه‌های کشور دست یافتیم.

وی با اشاره به حمایت های فدراسیون دو و میدانی در دوره ریاست جدید عنوان کرد: فدراسیون در دوره جدید، خیلی صادقانه در کنارم بود و حتی طی جلسه ای که با رییس فدراسیون داشتم، اعلام کردند که اگر برای تمرینات به شهر ازمیر برگردم تا میزان مشخصی می توانند از من حمایت مالی داشته باشند ولی این میزان حمایت ما را تا سطح هشت نفر آسیا بالا می‌آورد؛ اینجا بود که نقش بخش خصوصی در حمایت مالی از ورزشکار نمود پیدا کرد و به پیشنهاد دوستان به سمت بخش خصوصی رفته و تقاضای حمایت کردم و با هماهنگی حمایت های غیر قابل وصف مدیرعامل یکی از شرکت ها کارم را آغاز کردم و در این راه به موفقیت هایی دست یافتم که افتخارش نه تنها نصیب بنده و اسپانسرم، بلکه برای جای جای این مرز و بوم بود.

وی افزود: اگر مسابقات آسیایی برگزار می‌شد حتما مدال نقره را کسب و برای مدال طلا مبارزه می‌کردم، زیرا که دونده ها برای ثانیه ها می جنگند.

با بدشانسی المپیک توکیو را از دست دادم 

دارنده چهار مدال طلا در چهار مسابقه بین‌المللی و رکورددار دوی ۴۰۰ کشور در سال ۱۴۰۰ با ابراز تاسف از اینکه چند روز قبل از بسته شدن پنجره المپیک توکیو، به خاطر کرونا آخرین مسابقه مان لغو شد، گفت: من دوباره با بدشانسی جواز حضور در المپیک توکیو را نیز از دست دادم.

وی با اشاره به کسب رنکینگ اول خود در آسیا، یادآور شد: تلاش خواهم کرد تا این رنکینگ را حفظ کنم و در مسابقات بین‌المللی آمریکا و جهانی ۲۰۲۲ چین که پیش رو داریم، به موفقیت دست یابم.

عضو تیم ملی دو و میدانی کشورمان با بیان اینکه به دلیل حضور مربی‌ام در شهر ازمیر ترکیه و نیز به خاطر دور ماندن از برخی حواشی، تمریناتم را در این شهر ادامه خواهم داد، تشریح کرد: تنها برای اعزام به مسابقات به کشور خواهم برگشت و باید بگویم که در این مدت برای حفظ آمادگی یک اردو هم در کشور لهستان خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که کدام نهاد در سال های اخیر بیشترین حمایت را از شما داشته است، بیان کرد: در سال های اخیر شهرداری تبریز تنها نهاد حامی ورزشکاران تبریزی بود که متاسفانه با تصویب قانون عدم تیم داری شهرداری تبریز، ورزشکاران و رشته های ورزشی بسیاری دچار مشکل شده و حتی تیم های ورزشی از هم پاشیده شد و اینجا بود که ورود بخش خصوصی به امر ورزش بیش از پیش در رشته های ورزشی احساس می شد.

هاشمی با بیان اینکه خوشبختانه فعلا ذهن و جسمم از زنجیر مشکلات رها شده است، اظهار کرد: مدال طلا را خیلی دوست دارم و از اینکه روی سکو بروم ولی سرود ملی کشور دیگری را گوش بدهم، ناراحت می شوم.