خاستگاه انقلاب اسلامی مکتب عاشورا است
خاستگاه انقلاب اسلامی مکتب عاشورا است

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: خاستگاه اصلی و مهم انقلاب اسلامی مکتب عاشورا و فرهنگ شهادت است.

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی در ششمین سالگرد شهادت مدافع حرم، محمدرضا فخیمی، افزود: وقتی الگو و خاستگاه انقلاب اسلامی مکتب عاشوراست، مطمئن باشید هیچ گاه حتی در جنگ و نبردی نابرابر هم در مقابل دشمنان سر خم نخواهیم کرد.

وی اظهار داشت: تا نهضت جهانی عاشورا نماد ایستادگی مسلمانان و آزادگان است، در برابر دشمنان ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.

نجفقلی زاده سرایی با بیان اینکه طبق آیه قرآنی نباید از کثرت دشمنان ترسید، یادآوری کرد: از صدر اسلام تاکنون، موارد و نمونه های بسیاری است که تعداد مسلمین و لشکریان اسلام از تعداد دشمنان بسیار کم بوده، اما نتیجه نبرد به نفع مسلمین شده است.

وی امنیت و آسایش امروز در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران را مرهون و مدیون شهدای انقلاب در طول ۴۳ سال گذشته دانست و گفت: امروز هم عده ای از جوانان پرورش یافته مکتب عاشورا و امام راحل و همچنین جوانانی که از ولی فقیه زمان تبعیت می کنند، هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشورمان جان خود را به خطر می اندازند تا هیچ تهدیدی متوجه کشور و مردم نباشد.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز نیز در این مراسم، برگزاری یادواره های شهدا را در راستای احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری دانست و گفت: اگر بتوانیم اهداف و آرمان های شهدا را ادامه دهیم و نگذاریم خون پاک آنها به هدر رود، مطمئنا روح شهدا هم در آرامش کامل خواهد بود.

سرهنگ حسین پوراسماعیل اضافه کرد: در شرایطی که هنوز تهاجم و حیله دشمنان دفع نشده و میدان های فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و سیاسی در جریان است، همه ما یک رزمنده تلقی می شویم که باید مثل شهدا و جانبازان از این نبردها سربلند بیرون بیاییم.

پدر شهید محمدرضا فخیمی هم با بیان اینکه ولایت مداری و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از خواسته های اصلی این شهید بود، گفت: خود شهید هم در عمل با فدا کردن عزیزترین داشته خود، ولایت مداری و پایبندی به انقلاب را ثابت کرد.

وی ادامه داد: نه تنها من، بلکه همه خانواده های شهدا از اینکه فرزندان و عزیزان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردیم، بسیار خرسندیم و اگر دوباره به گذشته برگردیم، باز هم در راه و هدف خود، ذره ای تردید نخواهیم کرد و دوباره همین راه را انتخاب خواهیم کرد.

شهید محمدرضا فخیمی، ۲۴ ساله از اهالی شهرستان هریس و ساکن تبریز بود که آذر ماه ۱۳۹۴ شمسی در مواجهه با تکفیری های جبهه النصره در حلب سوریه به شدت زخمی و پس از دو روز به فیض عظیم شهادت رسید.