قانونمند شدن MMA و خروج از دوران مبارزه‌های زیرزمینی در آذربایجان شرقی
قانونمند شدن MMA و خروج از دوران مبارزه‌های زیرزمینی در آذربایجان شرقی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی آذربایجان شرقی گفت:رشته MMA (مبارزه در قفس) نیز که پیشتر در زیرزمین ها و به صورت غیرقانونی برگزار می شد از این پس و با نظارت این هیات در استان برگزار می شود و به طور یقین استان یکی از قطب های این رشته در کشور خواهد شد.

یوسف جاویدان شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران و تشریح فعالیت های این هیات، اظهار کرد: به نوعی ۱۵۰ رشته ورزشی تحت نظر این هیات قرار دارد و تعداد ورزشکاران سازمان یافته و دارای بیمه ورزشی، روز به روز این رشته ها در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه زمزمه های المپیکی شدن چهار رشته از ورزش های رزمی در سال ۲۰۲۸ به گوش می رسد، گفت: ورزشکاران این رشته که یک سر و گردن از رقیبان بین المللی بالاترند با انگیزه بالا و برای رسیدن به قهرمانی در المپیک که آرزوی هر ورزشکاری است بیشتر و بهتر تلاش کنند.

جاویدان به فعالیت های هیات در سالجاری نیز اشاره کرد و گفت: اولین دوره داوری ملی و همچنین استاژ فنی رشته های رزمی را در تبریز برگزار کردیم تا مربیان و ورزشکاران بیشتر با قوانین روز این رشته ها آشنا شوند.

وی همچنین از بازسازی و مرمت یک سالن در مجموعه ورزشی باغشمال تبریز مختص رشته های رزمی خبر داد و گفت: این سالن با کمک های مدیرکل ورزش استان و با هزینه کرد ۵۴۰ میلیون تومان بازسازی شده و اکنون در اختیار رزمی کاران قرار دارد.

جاویدان به استعدادیابی به عنوان یکی از برنامه های مهم این هیات اشاره کرد و گفت: به دنبال کشف استعدادهای این رشته و پرورش آنها هستیم تا در میادین ملی برای استان و میادین بین المللی برای کشور افتخار آفرینی کنند.

وی همچنین به برگزاری مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی و انتخابی استان نیز اشاره کرد و گفت: این مسابقات فردا و پس فردا به میزبانی ممقان در آذرشهر برگزار می شود تا بهترین های استان انتخاب و برای مسابقات کشوری معرفی شوند.

رییس این هیات ورزشی در استان همچنین از برگزاری مسابقات در رشته مبارزان با حضور یک هزار رزمی کار در تبریز خبر داد و گفت: این مسابقات یکم تا پنجم اسفند در تبریز برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این هیات از تمامی قهرمانان و استعدادهای ۱۵۰ رشته تحت نظر خود حمایت می کند، گفت: برای استعدایابی در این رشته، به دنبال رایگان کردن تایم ها در سالن های رزمی هستیم.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه که در طول سال دوشادوش هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان فعالیت داشته اند تجلیل به عمل آمد.