رشد چشمگیر اعتبارات حمایت از تولید و اشتغال در بانک توسعه تعاون
رشد چشمگیر اعتبارات حمایت از تولید و اشتغال در بانک توسعه تعاون

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: امسال خوشبختانه شاهد رشد چشمگیر در اعتبارات تکلیفی حمایت از تولید و اشتغال در بانک توسعه تعاون هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی؛ محمد شیخ حسینی در حاشیه سفر به تبریز در جمع خبرنگاران افزود: آذربایجان شرقی به عنوان یک منطقه صنعتی از ظرفیت های بالایی برخوردار است که این امر فرصت مغتنمی برای نظام بانکی کشور به ویژه بانک توسعه تعاون ایجاد می کند.
وی با اشاره به سیاست های این بانک در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: در حوزه منابع انسانی نیازهایی در استان وجود داشته که اقداماتی صورت گرفته است و در سایر حوزه ها نیز با شناسایی نقاط ضعف و قوت تلاش داریم نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را تقویت کنیم.
شیخ حسینی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید و اشتغال یک فرآیند مشارکتی است افزود: باید مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان با هماهنگی و تعامل انسجام لازم را ایجاد کنند تا متقاضیان جهت آگاهی و تکمیل مدارک هدایت شوند تا زمینه استفاده از تسهیلات اشتغال و حمایت از تولید تسریع یابد و از عدم جذب و شناور شدن بودجه تخصیص یافته جلوگیری شود.
وی ادامه داد: امسال نسبت به سال های گذشته، اعتبارات تکمیلی در حوزه اشتغال، حمایت از تولید و نهاد های حمایتی رشد چشمگیری داشته است.
سرپرست بانک توسعه تعاون در خصوص اعتبارات تخصیص یافته در سطح کشور توضیح داد: طبق ماده ۵۲ در حوزه اشتغال و حمایت از تولید بیش از دو هزار میلیارد تومان، در حوزه کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری یک هزار میلیارد تومان، در حوزه مشاغل خانگی یک هزار میلیارد تومان، کمیته حضرت امام خمینی (ره) ؛ یک هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان و سازمان بهزیستی ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است.
وی اظهار کرد: طبق بند الف تبصره ب، امسال قرارداد تسهیلاتی با دستگاه های اجرای وزارت صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری با بودجه ۹ هزار میلیارد تومان منعقد شده است که نسبت به سال های قبل بیش از دو برابر افزایش یافته است.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: تسهیلات حمایتی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران، مشاغل خانگی، بهزیستی نیز در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: قراردادی از محل ماده ۲ صندوق توسعه ملی با بخش کشاورزی و میراث فرهنگی نیز منعقد شده است، همچنین قرارداد تسهیلاتی با سازمان صنعت،معدن و تجارت در شرف انعقاد است.
به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، سرپرست بانک توسعه تعاون شب گذشته به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق فرودگاه شهید آیت الله مدنی تبریز را به مقصد تهران ترک کرد.