جشن احیای ۲۱۴ واحد صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
جشن احیای ۲۱۴ واحد صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا- سرپرست شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از برگزاری جشن احیای ۲۱۴ واحد صنعتی و تولیدی استان با حضور رئیس جمهور خبر داد.

سجاد مطلبی روز پنجشنبه گفت: این جشن امروز در محل شرکت ماشین سازی تبریز برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه این ۲۱۴ واحد در سال ۱۴۰۱ به چرخ تولید برگشتند، خاطرنشان کرد: نهضت احیای واحدهای اقتصادی زیر نظر معاونت اجرایی ریاست جمهوری در حال اجراست و متولی این طرح در استان ها شرکت شهرک های صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای احیا شده استان در بخش های صنعت و معدن، کشاورزی و میراث فرهنگی فعال هستند، خاطرنشان کرد: عمده مشکل واحدهای راکد مشکل ساختاری و مالی بودکه از طریق سرمایه گذاری جدید یا استفاده از تسهیلات دولتی احیا شده اند.

مطلبی با اشاره به اینکه نمایشگاهی از واحدهای احیا شده استان در محل شرکت ماشین سازی تبریز دایر شده است، گفت: رئیس جمهور از این نمایشگاه دیدن کرده و نشست صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی احیا شده و کارکنان ماشین سازی خواهد داشت.

آیت الله سیدابراهیم رییسی آخر هفته جاری (روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد جاری) به عنوان پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر می کند.

برای این سفر ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات پیش بینی شده است.

در سفر نخست رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی که ۱۲ خرداد سال گذشته انجام شد ۱۹ هزار ۳۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای انجام طرح ها در حوزه های مختلف و ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات برای بخش تولید مصوب شد.

از اعتبار سه ساله یاد شده برای استان تا کنون هشت هزار میلیارد تومان و از تسهیلات ۲ ساله یاد شده ۶ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است.