هنرمندان به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک‌ کنند
هنرمندان به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک‌ کنند

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-استاندار آذربایجان شرقی گفت: هنرمندان به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک‌کنند و در روز جمعه نیز با حضور حداکثری در پای صندوق های رای حاضر شوند.

مالک رحمتی در گردهمایی فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان به مناسبت جشن نیمه شعبان در تالار همایش‌های بین المللی خاوران تبریز افزود: امروزه در دنیا، زبان هنر مؤثر است و با استفاده از این ابزار می‌توانیم استعدادها و حماسه‌های سرشاری را که در کشور و خطه آذربایجان در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حاصل شده است، به گوش جهانیان برسانیم.

وی با بیان اینکه فعالیت فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای امروز، تأثیرگذاری جهانی دارد، اضافه کرد: اکنون در سایه پیشرفت‌هایی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاده، اهمیت هنر و رسانه بر هیچکس پوشیده نیست.

وی خطاب به حاضران با طرح این سوال که ما چه قدر توانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها بهره مند شویم، ادامه داد: این گونه به نظر می‌آید که هنوز نتوانسته‌ایم به اندازه استعدادهایمان از این ظرفیت‌ها برای تبیین داشته‌هایمان در عرصه‌های مختلف حیات اجتماعی برخوردار شویم.

رحمتی تشریح کرد: تفاوت هنرمند با مردم عادی در این است که او ظرافت و زیبایی‌ها را می بیند، نکته سنج است و همه آنها را با قلم و هنر خود به زیباترین و گویاترین شکل ممکن ثبت می‌کند.

وی یادآوری کرد: گاه شعر یک شاعر یا اثری از یک عکاس و نقاش در اتفاق مهمی مانند جنایات صهیونیست‌ها در غزه، جهانی را تکان می‌دهد و به لرزه در می‌آورد.

وی با بیان اینکه هنرمندان دقایق و لحظات اثرگذار را ثبت و ضبط و ماندگار می‌کنند، افزود: در این کشور همه چیز سرشار از زیبایی، ظرفیت و پیام برای جهانیان است؛ مردم پابرهنه آن یک حکومت پادشاهی دو هزار و پانصد ساله را ساقط می‌کند و ثبت جهانی این رویداد بی مانند جز با زبان هنر ممکن نیست.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: امروزه زیبایی‌های انقلاب اسلامی نیز با تلاش و زبان هنرمندان به جهانیان بازنمایی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تاریخ غنی خطه آذربایجان سرشار از فرصت هاست، امیدوارم بتوانیم با کمک شما به ویژه جوانان، این استعدادها را شناسایی و حمایت کنیم.

وی با تبریک سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) گفت: امیدواریم با ظهور آقا، چشم ما به ظهور عدل و عدالت در دنیا نورانی شود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: همانطور که با شور نشاط در این جشن نیمه شعبان حضور داشتید، در روز جمعه نیز با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و باانتخاب افراد صالح، متدین و متخصص در پیشرفت و توسعه کشور و شهر خود نقش خود را ایفا کنیم.