برگزاری مسابقه ادبی و هنری برای گرامی داشت شهیدان صیاد شیرازی و محمد قرنی
برگزاری مسابقه ادبی و هنری برای گرامی داشت شهیدان صیاد شیرازی و محمد قرنی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان صیاد شیرازی و محمد قرنی فراخوانی برای برگزاری مسابقه ادبی و هنری منتشر کرد.

این فراخوان به مناسبت سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی و سپهبد محمد ولی قرنی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با این دو شهید بزرگوار منتشر شده است.

بخش هنری این فراخوان در قالب نقاشی و بخش ادبی آن در قالب دلنوشته و تک جملات کودکان و نوجوانان درباره شهدای دفاع مقدس به ویژه این شهیدان والا مقام خواهد بود.

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند تا ۳۱ فروردین سال جاری فرصت دارند آثار خود را به شماره ۰۹۰۲۷۵۹۷۴۷۴ ارسال کنند.

برگزیدگان این فراخوان سوم خرداد ماه همزمان با آزادسازی خرمشهر معرفی و تجلیل خواهند شد.

علی صیاد شیرازی از ۶ مهر ۱۳۶۰ تا ۱۲ مرداد ۱۳۶۵ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که  ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ به وسیله عوامل مسلح سازمان مجاهدین خلق، مقابل درب منزل مسکونی‌اش واقع در تهران ترور شد.

محم ولی قرنی روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با پیروزی انقلاب و آغاز به کار دولت موقت، بنا به پیشنهاد جناح نظامی انقلاب، در سمت نخستین رئیس ارتش ملی اسلامی ایران پس از انقلاب قرار گرفت. او همزمان به عضویت در شورای انقلاب انتخاب می‌شود. قرنی از ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ تا ۷ فروردین ۱۳۵۸ به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش فعالیت کرد و در روز سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ به ضرب گلوله اعضای گروه فرقان در خانه‌اش ترور شد.