تراز مثبت تجاری ۳۷۰ میلیون دلاری منطقه آزاد ارس
تراز مثبت تجاری ۳۷۰ میلیون دلاری منطقه آزاد ارس

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس ، تراز تجاری این منطقه را در بین مناطق آزاد کشور مثبت ارزیابی کرد و افزود: تراز تجاری کل مناطق آزاد منفی ۱۰ میلیون دلار است که منطقه آزاد ارس با مثبت ۳۷۰ میلیون دلار مثبت ترین تراز تجاری را دارد.

علی نوید روز سه شنبه در جمع خبرنگاران،تولید ناخالص این منطقه را ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخش قابل توجهی از این میزان تولید صادر می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰ واحد صنعتی از بهره برداری ۱۴۰ واحد صنعتی دیگر در روزهای آینده خبر داد و گفت: بزرگ ترین دستاورد منطقه آزاد ارس، تمرین مدل موفق اداره بدون نفت است.

نوید، ایجاد زیرساخت ها برای فعالیت بخش خصوصی و جلب سرمایه گذار خارجی و داخلی را اولویت اصلی سازمان برشمرد و گفت: منطقه آزاد علاوه بر هزینه های زیرساختی، در نقاط همجوار نیز سرمایه گذاری کرده است که بزرگراه مرند – جلفا، جاده ایواوغلی – خوی و اجرای فاضلاب شهری هادیشهر خارج از محدوده ارس می باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس، با بیان اینکه جلفا به دلیل داشتن منابع آبی و نورگیری مناسب روزانه مستعد ایجاد گلخانه است، توسعه سرمایه گذاری درحوزه کشاورزی را جزو برنامه های استراتژیک سازمان دانست و خاطرنشان کرد: بزرگ ترین گلخانه شیشه ای هیدروپونیک خاورمیانه در ارس فعالیت می کند که تمام تولیدات آن به کشورهای اروپایی از جمله روسیه، انگلیس و حوزه قفقاز صادر می شود.

نوید، با اشاره به اینکه با رفع موانع تولید و مشکل سرمایه در گردش به دنبال صادرات محوری منطقه آزاد ارس هستیم، میزان تولید گلخانه ای ارس را حدود ۳۰۰ هزار تن در سال گذشته اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۰۰ هزار تن صادر شده است.