بستری شدن ۶۰۱ بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی طی تعطیلات نوروز
بستری شدن ۶۰۱ بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی طی تعطیلات نوروز

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در آذربایجان شرقی از بستری شدن ۶۰۱ بیمار کرونایی طی ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در استان خبر داد.

دکتر حسین حقائی سه شنبه شب، ۱۵ فروردین ماه در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: طی دو هفته اخیر تعداد ۶۰۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۵۷ نفر از آن‌ها مربوط به ۲۴ ساعت گذشته هستند.

وی با بیان این‌که اکنون در مجموع تعداد ۱۶۶ بیمار کرونایی در استان بستری هستند، ادامه داد: تعداد ۲۴ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی ۱۵ روز گذشته در مجموع ۱۱ بیمار کرونایی در استان فوت کرده اند که دو نفر از این فوتی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسیده‌اند.

حقائی با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی، گفت: توصیه می‌شود که افراد به خصوص در تجمعات از ماسک استفاده کنند و با توجه به این‌که شب‌های قدر را در پیش رو داریم، اهمیت رعایت نکات بهداشتی بیشتر به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تهویه مناسب در محل‌های سربسته، تاکید کرد: افراد علامتدار نباید در تجمعات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که درصد بیشتر مرگ و میر ناشی از کرونا در بین سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی است لذا خواهشمندیم افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا نسبت به تکمیل واکسن کرونای خود اقدام کنند.