۳۷ هزار و ۴۰۰ متر مسیر رفت و برگشت دوچرخه در تبریز ایجاد شد
۳۷ هزار و ۴۰۰ متر مسیر رفت و برگشت دوچرخه در تبریز ایجاد شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- شهردار تبریز گفت: ۱۰ مسیر رفت و برگشت دوچرخه به طول ۳۷ هزار و ۴۰۰ متر در سطح این شهر ایجاد شده است.

ایرج شهین باهر، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شهرداری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری در راستای توسعه انسان محور شهر در کنار توجه جدی به احداث پیاده راه‌ها، ایجاد مسیرهای دوچرخه را نیز در مناطق مختلف شهر در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار داشت: این مسیرها در چایکنار، خیابان ارتش، خیابان دوکمال، خیابان رشدیه، بلوار شهید باکری، تفرجگاه ائل گلی، پاسداران، جاده باسمنج و شهرک خاوران ایجاد شده است.

شهین باهر، ادامه داد: چهار پروژه دیگر ایجاد مسیر دوچرخه در منطقه باغمیشه، پرواز، منظریه و مرزداران در مجموع به طول ۲۰ هزار و ۷۷۰ متر در دست اجرا است.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

تبریز از دهه ها قبل به این سو از قطب های اصلی ورزش دوچرخه سواری ایران در هر دو بعد همگانی و قهرمانی محسوب می شود، به گونه ای که تیم دوچرخه سواری پترشیمی آن، سال ها عنوان قهرمانی قاره آسیا را یدک کشید، اما در نهایت به دلیل عدم حمایت مجموعه پتروشیمی از آن منحل شد.

تعداد دوچرخه های موجود در تبریز در زمان حاضر افزون بر ۵۰۰ هزار دستگاه تخمین زده می شود و با وجود اقدامات شهرداری برای ایجاد برخی مسیرهای دوچرخه سواری در این شهر، شهروندان تبریزی همچنان با مشکل دوچرخه سواری ایمن در خیابان های آن مواجه هستند.