اتاق اصناف تبریز با صنوف متخلف برخورد می‌کند
اتاق اصناف تبریز با صنوف متخلف برخورد می‌کند

تبریز- بامدادفردا- رییس اتاق اصناف تبریز اعلام کرد: با توجه به دستور ستاد مرکزی کرونای کشور و تاکید ستاد استانی با صنوفی که مبادرت به فعالیت کنند، این مجموعه به شدت برخورد خواهد کرد.

حبیب هاشمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار بامدادفردا ، با تاکید بر اطلاعیه‌ قبلی مقام های استانی مبنی بر تداوم تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری تا ۲۰ فروردین ماه جاری، افزود: در صورتی که واحدهای صنفی نسبت به  این دستور سرپیچی کنند با هماهنگی اتاق اصناف و نیروی انتظامی واحدهای مربوطه پس از اخطارهای اولیه، در صورتی بی توجهی به مکدت یک ماه پلمپ خواهد شد.

وی اظهار داشت: پیرو مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی در خصوص تمدید مدت طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و ادامه خطر شیوع ویروس کرونا و لزوم پیشگیری از آن به اطلاع کلیه واحدای صنفی تبریز رسانده  شده است که تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری ادامه دارد.

هاشمی اضافه کرد: پیشتر نیز در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا فعالیت اصناف به استثنای صنف های ضروری از قبیل سوپر مارکت ها، میوه فروشی ها و قصابی ها تا ۱۵ ماه جاری تعطیل اعلام شده بود.

وی با بیان اینکه هم اکنن اقلام و کالاهای اساسی مردم به وفور در بازار وجود دارد، گفت: مردم در این خصصو هیچ گونه نگرانی نداشته باشند و واحدهای مربوطه نیز که اقدام به توزیع این کالاها می کنند در تمام محلات شهر تبریز دایر بوده و برای فعالیت شبانه روزی آنها نیز مانعی وجود ندارد.

به گفته رییس اتاق بازرگانی تبریز هم اکنون بالغ بر ۶۵ هزار واحد صنفی در رشته ها و بخش های مختلف این شهر فعالت دارند.

با وجود تاکید ستادهای مرکزی و استانی مبنی بر تعطیلی مراکز خرید و واحدهای صنفی تا ۲۰ فروردین، از روز گذشته بسیاری از واحدهای مزبور با دایر کردن مغازه های خود به این دستورات تمکین نکرده و موجب نگرانی مسئولان بهداشتی و درمانی دایر بر افزایش مبتلایان به ویروس کرونا شده است.

گزارش خبرنگاران ما حاکی است امروز نیز شهر تبریز بر خلاف روزهای گذشته شاهد تجمعات عدیده در مناطق مختلف و ترافیک در هسته های مرکزی شهر بود.