برخورد دستگاه قضائی با تصرفات حریم رودخانه‌ها
برخورد دستگاه قضائی با تصرفات حریم رودخانه‌ها

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: این مجموعه با هر گونه دخل و تصرف غیرقانونی و غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ها به شدت و قاطعانه برخورد می کند.

موسی خلیل اللهی روز چهارشنبه در دیدار با مدیر عامل آب منطقه ای و فرماندهی مرزبانی آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر  رصد و بررسی دقیق تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه ها، افزود: حریم و بستر رودخانه ها به دلیل اینکه جزو اراضی مرغوب و با ارزش افزوده بالا تلقی می شود، همواره مورد طمع افراد سودجو بوده است و این موضوع ضررهای جبران ناپذیری به منابع ملی وارد می کند.

وی اظهار داشت: یکی از تکالیف و اولویت های دستگاه قضایی حفظ حقوق عامه و بحث پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تجاوز افراد فرصت طلب به حریم رودخانه هاست و قوه قضائیه به هیچ عنوان اغماضی در این خصوص انجام نخواهد داد.

خلیل اللهی ادامه داد: بر همین اساس دستگاه قضایی و دادگستری کل آذربایجان شرقی با هرگونه دخل و تصرف غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ها قاطعانه برخورد می کند.

وی با تاکید بر ارائه راهکارهای مناسب به منظور جلوگیری از تصرفات غیرقانونی در بستر و حریم رودخانه ها از سوی دستگاه های مسئول، یادآور شد: حفظ حقوق عامه و مقابله افراد فرصت طلب بدون همکاری نهادهای مسئول امکان پذیر نبوده و همه دستگاه ها در خصوص رعایت این مساله مکلف هستند.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت رودخانه ها و مسیل های اسان به ویژه در شهرستان جلفا و نحوه تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارائه داد.

یوسف غفارزاده با اشاره به ضرورت رعایت ملاحظات حفاظتی رودخانه ها و مسیل ها، اظهار داشت: حد بستر و حریم رودخانه پرآب ارس در محدوده شهرستان جلفا تعیین و عملیات رپرگذاری آن نیز انجام شده است.

وی دیواره سازی رودخانه ارس برای حفاظت و جلوگیری از فرسایش ساحل آن را نیز مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: این موضوع از لحاظ رعایت حسن همجواری با کشورهای همسایه و تمامیت ارضی کشور حائز اهمیت فراوان است.

غفارزاده به برخی عواقب تصرفات غیرقانونی در حد بستر و حریم رودخانه های مرزی اشاره و بر رعایت کامل قانون توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی و همکاری با شرکت آب منطقه‌ای استان تاکید کرد.