نشان درجه یک هنری به استاد کریمی مراغه‌ای اعطا شد
نشان درجه یک هنری به استاد کریمی مراغه‌ای اعطا شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: گواهینامه درجه یک هنری (معادل دکتری) از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استاد کریمی مراغه‌ای اعطا شد.

احمد فیاضی در این رابطه اظهار کرد: به پاس سال‌ها خدمت و کوشش فرهنگی هنری و سرایش بیش از ۳۰۰هزار بیت شعر توسط شیخ الشعرا استاد کریمی مراغه‌ای، گواهینامه درجه یک هنری (معادل دکتری) در رشته شعر آیینی با امضای مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایشان اعطا شد.

وی افزود: استاد کریمی مراغه‌ای از جمله هنرمندان بزرگی است که در دو بخش رثاء و طنز اقدام به خلق اثر کرده و علاوه بر اشعار طنز خود در سلسله شمارگان «رنگارنگ»، به‌عنوان شاعر اهل بیت(ع) نیز شناخته شده است .

وی ادامه داد: همزمان با اعطای گواهینامه درجه یک هنری به استاد کریمی مراغه‌ای، نسبت به عضویت ایشان در موسسه پیشکسوتان هنر نیز اقدام می‌شود.

فیاضی گفت: تلاش جهت اخذ گواهینامه‌های هنری برای سایر اساتید فرهنگ و هنر در رشته‌های مختلف نیز در دستور کار این اداره قرار دارد و امیدواریم بتوانیم در کم‌ترین زمان ممکن برای سایر هنرمندان شهرستان نیز درجه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اخذ کنیم.

در این نشان هنری که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده، آمده است: آثار هنری استاد حسن کریمی مراغه ای در ‏شورای ارزشیابی هنرمندان ، نویسندگان و شاعران کشور بررسی و به استناد متمم آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ‏گواهینامه درجه یک در رشته شعر آیینی به ایشان اعطا می گردد.‏

به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، گواهینامه هنری درجه یک استاد کریمی مراغه ای روز شنبه یازدهم مرداد ماه ۹۹ طی مراسمی در عمارت استانداری آذربایجانشرقی با حضور استاندار، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه و نیز تنی چند از اساتید حوزه فرهنگ و هنر به ایشان اعطا شد.