افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی
افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی

تبریز- بامدادفردا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: امروز جواب تست ۴ نفر دیگر مثبت شد تا مجموع مبتلایان به کرونا در سطح آذربایجان‌شرقی به ۸۷ نفر و شمار فوتی‌های ناشی از آن به ۹ نفر برسد.

محمدحسین صومی جمعه شب در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه امروز یک نفر دیگر بر اثر کرونا در استان فوت شد، افزود: ۳۳ نفر بستری نیز  به دلیل اتمام دوره اولیه درمانی مرخص شدند.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز وضعیت خوب است به خاطر مراعاتی است که در روزهای گذشته کرده‌ایم، گفت: ولی متاسفانه امروز اخباری به دست رسیده است که نشان از شلوغی بازارهای استان دارد و این  حاکی از آن است که در روزهای آتی با بحران روبرو خواهیم بود، از این‌رو مردم خریدهای خود را به چند هفته دیگر موکول کنند.

وی یادآوری کرد: روند رو به رشد گسترشی کرونا در استان کند است، ولی این بدان معنا نیست که ویروس از بین رفته است؛  تمام شهرستان‌های آذربایجان شرقی درگیر با این ویروس است و حتی دو فوتی ناشی از این ویروس از شهرستان مرند است.

رئیس علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است، از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری و بهترین شکل پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و ماندن در خانه است.

تاکنون افزون بر ۷۰۰ نفر در آذربایجان شرقی به دلیل علایم حاد تنفسی بستری شده اند.