آماده باش دستگاه‌ها برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در تعطیلات نوروزی
آماده باش دستگاه‌ها برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در تعطیلات نوروزی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، دستگاه‌های ذیربط و خدمات‌رسان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه مانند سیل در ایام تعطیلات نوروزی در آماده‌باش باشند.

جواد رحمتی، در سی و هفتمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل آذربایجان شرقی افزود: دستگاه های ذیربط همچنین در ارتقای ایمنی حمل و نقل سفرهای نوروز ۱۴۰۱ هماهنگی لازم در اجرای برنامه ها را انجام دهند.

وی اظهار داشت: هرچه برنامه ریزی ها توسط دستگاه های ذیربط دقیق تر و با توجه به امکانات و قابلیت ها باشد تاثیر آن در ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات بیشتر خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز اقدامات لازم برای لکه گیری و خط کشی راه های استان را انجام دهد و نسبت به بازسازی و به روز رسانی دوربین های کنترل سرعت جاده ای اقدام کند.

رحمتی، ادامه داد: فرمانداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها نیز از تمام امکانات خود برای افزایش ایمنی تردد در جاده ها و راه های ارتباطی مناطق تحت پوشش خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر انجام اقدامات لازم برای ایمن سازی راه ها ارایه آموزش های لازم به کودکان، یادآوری کرد: اتخاذ تمهیدات لازم برای آموزش و فرهنگ سازی قوانین ترافیکی در حوزه کودکان و به تدریج اعمال قانون در این حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های این اداره کل در ایام نوروز برای ارایه خدمات به مسافران گفت: گروه های راهداری زمستانی این اداره کل در این ایام نیز آمادگی خود را برای انجام اقدامات لازم در بارش های احتمالی حفظ خواهند کرد.

غلامرضا رسول زاده، افزود: گشت های راهداری در ایام طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در راه های ارتباطی استان حضور خواهند داشت و بخش حمل و نقل عمومی مسافر نیز برای جابجایی مسافران نوروزی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی آماده هستند.

در این جلسه سایر دستگاه های ذیربط در ارتقای ایمنی حمل و نقل استان نیز برنامه خود را در ایام تعطیلات نوروزی ارائه کردند.