اجرای «کنارگذر ایلخچی»، از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی است
اجرای «کنارگذر ایلخچی»، از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی است

تبریز- پایگاه خبری بامداد فردا- معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تردد سالانه بیش از ۱۱۰ هزار خودروی سبک و سنگین در محور آذرشهر- تبریز این جاده را به ۲۰ جاده پرترافیک کشور تبدیل کرده است که بر همین اساس اجرای کنارگذر ایلخچی در ردیف اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بامداد فردا، جبارعلی ذاکری روز شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از روند پروژه کنارگذر شهر ایلخچی اظهار کرد: این طرح مهم که اجرای آن در سال ۱۳۸۶ شروع شده بود بنا به دلایلی تا سال گذشته به طور کامل تعطیل بود که با مساعدت دولت، جزو مصوبات سفر اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی قرار گرفت و هم اکنون به طور کامل فعال شده و پیمانکار مربوطه طبق قرارداد جدید مسئولیت اجرا را بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به تعطیلی ۱۵ ساله این پروژه گفت: با تغییر پیمانکار و مساعدت مالی دولت سیزدهم که جزو مصوبات سفر اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی قرار گرفت، اکنون شاهد پیشرفت ۵۲ درصدی قطعه اول آن هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل کنارگذر ایلخچی را هفت هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: تاکنون ۵۰ درصد این مبلغ در پروژه هزینه شده است.

ذاکری با اشاره به مدت قرارداد قطعه اول کنارگذر ایلخچی که ۳۶ ماهه است، تاکید کرد: با روند کنونی این عملیات، قطعه اول این طرح شامل هشت کیلومتر حداکثر تا پایان امسال به اتمام می رسد و برای تردد خودروها آماده می شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مجموع اعتبارات کنارگذر ایلخچی در دور اول سفر استانی هیات دولت را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این اعتبار در مدت ۲ سال به طرح اختصاص می یابد که تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد آن جذب شده است و بقیه نیز با پیشرفت مناسب پروژه جذب می شود.

وی مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل کنارگذر ایلخچی را هفت هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: تاکنون ۵۰ درصد این مبلغ در پروژه هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ارزش و اهمیت اجرای این پروژه ، گفت: محور آذرشهر – تبریز یکی از محورهای مهم ،تاثیرگذار و پرترافیک استان و بلکه کشور است که اجرا و اتمام این طرح می تواند در کاهش هزینه ها، ترافیک و نیز صرفه جوئی در مصرف انرژی را در پی داشته باشد.