آغاز واگذاری خوابگاه و توزیع غذا از ۲۷ شهریور برای دانشجویان حایز شرایط
آغاز واگذاری خوابگاه و توزیع غذا از ۲۷ شهریور برای دانشجویان حایز شرایط

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون دانشجویی دانشگاه تبریز از آغاز واگذاری خوابگاه و توزیع غذا از ۲۷ شهریور برای دانشجویان حایز شرایط این دانشگاه خبر داد.

حسین امامعلی‌پور ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید به همه‌ی دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان، اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه‌ی قبلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حضوری بودن کلیه‌ی فعالیت‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید، معاونت دانشجویی دانشگاه تبریز با مساعدت هیأت رئیسه‌ی و همکاری سایر عوامل فنی و اجرایی دانشگاه اقدام به آماده سازی سالن‌های غذاخوری، خوابگاه‌های دانشجویی، امکانات رفاهی و تجهیزات ورزشی  برای آغاز سال تحصیلی پر نشاط توام با آرامش و رفاه برای دانشجویان نموده است.

وی با اشاره به برگزاری موفق پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر سراسر کشور به میزبانی دانشگاه تبریز در تابستان سال جاری افزود: با وجود فرصت محدود بعد از المپیاد و اقامت برخی از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و دانشجویان  خارجی در خوابگاه‌ها در طول تابستان، به‌همت همه‌ی  همکاران توانستیم امکانات رفاهی را مجددا” آماده کرده و خوابگاه‌های دانشجویی از تاریخ ۲۷ شهریور ماه مطابق با تقویم آموزشی دانشگاه و فرآیند واگذاری خوابگاه در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با اشاره به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دختران به تعداد دو هزار و ۳۸۰ دانشجو و پسران به تعداد دو هزار و ۴۴۰ دانشجو خاطرنشان کرد: دانشجویان ورودی‌های قبل از سال ۱۴۰۱ که از طریق سامانه‌ی سماد نسبت به انتخاب هم اتاقی و اتاق اقدام نموده‌اند، اسکان داده می‌شوند و دانشجویان ورودی جدید نیز پس از تحویل مدارک به دانشکده‌های مربوطه و تبدیل وضعیت تحصیلی آنان به «در حال تحصیل»، براساس مقررات صندوق رفاه، در صورت احراز شرایط در خوابگاه اسکان خواهند یافت.

امامعلی‌پور همچنین با اشاره به فعالیت ۲۷ خوابگاه دخترانه‌ و ۶ خوابگاه پسرانه‌ی خودگردان در سطح تبریز یادآور شد: دانشجویان شبانه و پردیس می‌توانند با مراجعه به سایت معاونت دانشجویی دانشگاه تبریز نسبت به مشاهده‌ی لیست و مشخصات خوابگاه‌های فوق اقدام و سپس جهت مذاکره و عقد قرارداد شخصا” به خوابگاه‌های مربوطه مراجعه نمایند.

وی همچنین در خصوص نرخ‌ واگذاری خوابگاه‌های این دانشگاه به دانشجویان حائز شرایط در نیمسال اول سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: میزان نرخ واگذاری خوابگاه شهدا برای ظرفیت‌های دو نفره ۵۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان و برای ظرفیت‌های سه و چهار نفره ۴۳۳ هزار و ۳۵۰ تومان است. همچنین نرخ واگذاری خوابگاه‌های  ولیعصر(عج) و فجر برای ظرفیت‌های سه و چهار نفره به ترتیب ۴۸۶ و ۵۲۶ هزار تومان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام آغاز توزیع غذا در سال‌تحصیلی جدید از تاریخ ۲۷ شهریور ماه در رستوران‌های مکمل (تاک) گفت: توزیع غذا در این رستوران‌ها مانند سال قبل و با نرخ مصوب هیأت رئیسه انجام خواهد شد؛ همچنین غذای دانشجویان خارجی بورسیه با قیمت عادی و دانشجویان غیر بورسیه نیز با قیمت مصوب هیأت رئیسه توزیع خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در خصوص میزان افزایش وام‌های دانشجویی نیز خاطرنشان کرد: براساس مصوبات و اطلاعیه‌های سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویی مبنی بر افزایش دو برابری وام تحصیلی دانشجویان متاهل و همچنین افزایش میزان انواع وام‌ها اعم از وام تحصیلی، شهریه، وام ضروری (شامل وام ازدواج، فوت بستگان درجه یک، بیماری‌های صعب العلاج و پرهزینه، حوادث و تصادفات و لوازم کمک آموزشی و … ) و نیز وام ودیعه‌ی مسکن متاهلی و وام ویژه‌ی دکتری، وام ودیعه مسکن متاهلی در کلانشهرها از ۲۶ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: وام تحصیلی مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به دو میلیون ۵۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است. همچنین وام تحصیلی مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای در سال ۱۴۰۰، دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به سه میلیون تومان افزایش یافته است و وام تحصیلی برای مقطع دکتری تخصصی نیز با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به سال قبل، به شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

امامعلی‌پور در ارتباط با وام شهریه‌ی دانشجویان شهریه پرداز نیز اظهار کرد: مبلغ وام شهریه‌ی مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیویسته و ناپیوسته از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش یافته اما وام شهریه‌ی مقطع دکتری تخصصی همانند سال قبل مبلغ شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی در خاتمه در ارتباط با واگذاری خوابگاه به دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز نیز گفت: براساس اعلام مدیریت همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه، خوابگاه‌ این دانشجویان به‌صورت چهار نفره و به تعداد ۱۷۲ دانشجوی پسر و ۲۸ دانشجوی دختر واگذار خواهد شد.