فعالیت اورژانس اجتماعی آذربایجان‌شرقی در تعطیلات نوروزی
فعالیت اورژانس اجتماعی آذربایجان‌شرقی در تعطیلات نوروزی

تبریز-پایگاه خبری بامدادفردا-مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اعلام کرد: فعالیت تیم‌های اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره ۱۴۸۰ در نقاط مختلف این استان در تعطیلات نوروزی به منظور خدمت‌رسانی به مردم و گردشگران ادامه دارد.

فرگل صحاف روز دوشنبه در گفت وگویی ، اظهار کرد: در این راستا تیم‌های کارشناسی اورژانس اجتماعی در حوزه‌های روانشناسی و مددکاری با هدف آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در حوزه کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی هستند و ارائه این خدمات محدودیت زمانی و مکانی ندارد.

وی افزود: در تعطیلات نوروزی اورژانس اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی آماده خدمت‌رسانی به مردم است و خط ارتباطی ۱۲۳ به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی به افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی و نیازمند حمایت های فوری هستند، ارایه خدمات می کند و هیچ خللی در فعالیت این مرکز ایجاد نخواهد شد.

صحاف با بیان اینکه کارشناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی استان در تعطیلات نوروز پاسخگوی تماس‌های مردم با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی هستند، افزود: در صورت نیاز به مداخله، تیم های سیار اورژانس اجتماعی نیز به مکان مورد نظر اعزام می‌ شوند.

وی ارتقای سلامت اجتماعی را نیازمند همگرایی شهروندان، گروه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد دانست و ادامه داد: مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی سعی دارد با مداخلات روانی و اجتماعی پیش از مداخلات قضایی و انتظامی در پیشگیری از وقوع جرم و قضازدایی، از بسیاری از معضلات اجتماعی پیشگیری کند و در این خصوص در زمینه‌های کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمندآزاری، تفکر خودکشی و خشونت خانگی و اموری از این دست فعالیت های چشم گیری دارد.

صحاف ارتقای سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را منوط به همکاری مشترک همه دستگاه‌ها، همگرایی شهروندان، گروه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد دانست و خواستار فرهنگ سازی رسانه ها در این خصوص شد.

وی دسترسی به مشاوره رایگان در تعطیلات نوروزی با صدای مشاور ۱۴۸۰ را یکی از امکانات مهم سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: در این ایام خدمات تلفنی ۱۴۸۰ به طور مستمر به مردم ارائه خدمت خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی یادآور شد: مردم می توانند در سراسر کشور از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ از خدمات رایگان مشاوره و روانشناسی در زمینه های ازدواج و خانواده، کودک و نوجوان، مشکلات بین فردی، اختلالات روانی، مشاوره تحصیلی و تربیتی، مشاوره شغلی و مشاوره های سالمندی استفاده کنند.