اولویت راه‌اندازی اورژانس هوایی در مراغه
اولویت راه‌اندازی اورژانس هوایی در مراغه

مراغه - پایگاه خبری بامدادفردا-رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: راه اندازی اورژانس هوایی و دانشکده فوریت های پزشکی در مراغه از برنامه های این سازمان بوده و مطالعات آنها در دست اجراست.

پیرحسین کولیوند در دیدار رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با وی افزود: راه اندازی اورژانس هوایی در مراغه می تواند زمینه ساز امدادرسانی سریع و مناسب در منطقه را فراهم کند.

وی ادامه داد: توسعه خدمات فوریت های پزشکی از جمله خدمات ٢٤٧ و ٧٢٤ از رویکردهای سازمان اورژانس و فوریت های پزشکی در کشور بوده و توسعه زیرساخت ها برای این منظور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت های لازم در دانشکده های در حال توسعه کشور برای راه اندازی امکانات به روز از اولویت های سازمان اورژانس کشور بوده است.

وی افزود: برای این منظور، مطالعات ایجاد دانشکده فوریت های پزشکی در مراغه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه هم گفت: این دانشکده آمادگی دارد تا تمام زیرساخت های مورد نیاز را براساس استانداردهای کشوری  برای ایجاد دانشکده فوریت های پزشکی فراهم کند.

اصغر تنومند با اشاره به تخصیص ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار ویژه به اورژانس این شهرستان افزود: مساعدت در تامین نیروی انسانی پایگاه های اورژانس در سهمیه استخدامی پیمانی و تامین اعتبار تجهیز و مکانیزه کردن پایگاه ها از جمله نیازهای ضروری اورژانس این شهرستان است.

رئیس اداره حواث و فوریت های پزشکی مراغه  نیز با اشاره به نقش مهم اورژانس در بحران های طبیعی و غیر طبیعی گفت: در ایام مبارزه با کرونا اورژانس این شهرستان، ظرفیت بالای خود را نشان داده و امیدواریم با حمایت های انجام شده کیفیت این خدمات افزایش یابد.

هوشنگ شریفی افزود: طی سال های اخیر احداث پایگاه های شهری و جاده ای و همچنین تجهیز ناوگان اورژانس ۱۱۵ از اقدامات مهم انجام شده در این شهرستان بوده لیکن با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص مراغه انتظار می رود توجه بیشتری به این منطقه شود

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.