۲ هزار میلیارد ریال طرح برای توسعه آذربایجان شرقی در نخستین روز هفته دولت افتتاح شد
۲ هزار میلیارد ریال طرح برای توسعه آذربایجان شرقی در نخستین روز هفته دولت افتتاح شد

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-نخستین روز هفته دولت در آذربایجان شرقی با افتتاح طرح های عمرانی و خدماتی با اعتبار هزینه شده بیش از ۲ هزار میلیارد ریال همراه بود.

حوزه ارتباطات پیشاهنگ افتتاح طرح های هفته دولت در آذربایجان شرقی

صبح امروز با حضور استاندار آذربایجان شرقی ۳۳۰ طرح حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه به مناسبت هفته دولت بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا،  مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات آذربایجان شرقی در مراسم بهره برداری از طرح های یاد شده گفت: این طرح ها شامل ۲۸۴ طرح مخابراتی، ۲۵ طرح همراه اول، ۱۷ طرح ایرانسل، سه طرح رایتل و یک طرح ارتباطات زیرساخت با یکهزار و ۴۹۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی است.

محمد فرزاد اظهار کرد: این طرح ها در سه محور تلفن همراه، ارتقای اینترنت های نسل سوم و چهارم و توسعه اینترنت خانگی و فیبرنوری است.

افتتاح ۲۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در مرند 

همزمان با نخستین روز از هفته دولت، ۱۵ طرح عمرانی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان مرند افتتاح شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، امروز آسفالت معابر، مسیر گشایی، زیرسازی و جدول گذاری در روستاهای شوردرق، پیام، کراب، قینر، عریان تپه، ابرغان، انامق، النجق و سرخه به صورت همزمان در روستای دیده بان به بهره برداری رسید.

۱۲ طرح عمرانی در بخش ترکمانچای میانه بهره برداری شد

همزمان با نخستین روز هفته دولت ۱۲ طرح عمرانی در بخش ترکمانچای میانه با اعتبار ۳۳۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این پروژه ها شامل پروژه های عمرانی دهیاری های بخش ترکمانچای، گاز رسانی به روستای برجوان، واحد مسکونی مناطق زلزله زده بخش ترکمانچای، سامانه ضد تگرگ ورزقان،  کانال آبیاری ترکمانچای، ساختمان اداری امورمالیاتی ترکمانچای، جدولگذاری معابر شهر ترکمانچای، احداث کف پوش ترکمانچای، نصب و راه اندازی سایت ۳G صومعه علیا، توسعه و احداث شبکه ۴۰۰ ولت هوایی روستایی، لکه گیری و روکش آسفالت محور میانه – تبریز و پروژه های مشارکتی روستایی از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری است.

پنج طرح عمرانی و خدماتی در مراغه به بهره‌برداری رسید

همزمان با نخستین روز از هفته دولت، پنج طرح عمرانی و خدماتی با هزینه‌کرد سه میلیارد و ۸۳۶ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و منابع داخلی در مراغه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرن، معاون عمرانی فرماندار مراغه روز یکشنبه در مراسم نمادین بهره برداری از این طرح ها گفت: این طرح ها در زمینه برق رسانی، آب و فاضلاب و عمران روستایی بوده که در نخستین روز از هفته دولت و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی افتتاح شدند.

وی ادامه داد: این طرح ها شامل سه طرح احداث خطوط و پست هوایی برق در خیابان جام جم، بیمارستان شهید بهشتی و بازار آرد و غلات و نیز احداث ساختمان و نصب ژنراتور تامین برق مخزن آب شرب قره برقع و نیز طرح هادی روستای آغ کند ثمرق است.

مسکینی افزود: بهره برداری از این طرح ها، مشکلات برق رسانی واحدهای صنفی، تامین برق مورد نیاز شبکه آب شرب و نیز مشکلات معابر روستایی را مرتفع خواهد کرد.

سه طرح عمرانی خدماتی در هریس بهره برداری شد

در نخستین روز هفته دولت سه طرح عمرانی و خدماتی در بخش مرکزی شهرستان هریس با اعتبار ۱۱میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال بهره برداری شد .

این طرح ها شامل: مسیرگشایی، زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت معابر روستای برازین  با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال، طرح آبرسانی به روستای برازین با حفر چاه نیمه عمیق به عمق ۳۷ متر و تجهیز آن با اعتبار یک میلیارد ریال، پروژه آبرسانی به روستای باروق با اجرای سه کیلومتر خط انتقال ، ۲ کیلومتر نیرورسانی ، حفر و تجهیز چاه و گالری با اعتبار چهار میلیارد ریال بود.

۲ طرح آب و فاضلاب در عجب شیر بهره برداری شد

امروز همچنین به مناسبت هفته دولت ۲ طرح آب و فاضلاب با اعتبار هزینه شده ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهرستان عجب شیر به بهره برداری رسید.

این طرح ها شامل اصلاح و نوسازی شبکه توزیع آب شرب روستای محمودآباد در بخش قلعه چای و افتتاح فاز یک شبکه جمع آوری فاضلاب به طول یک کیلومتر و احداث شبکه جمع آوری فاضلاب فاز دو به طول ۲.۵ کیلومتر است.

دوم تا نهم شهریورماه سالروز شهادت شهیدان محمد علی رجایی (رئیس جمهور) و محمد جواد باهنر(نخست وزیر) هفته دولت نام گذاری شده است.