بازسازی ۱۳۰ خانه در منطقه زلزله زده میانه توسط سپاه
بازسازی ۱۳۰ خانه در منطقه زلزله زده میانه توسط سپاه

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا-فرمانده سپاه عاشورا گفت: در مناطق زلزله‌زده میانه، ۱۳۰ واحد از خانه‌های محرومان و مددجویان تحت پوشش بازسازی و در سال جاری تحویل داده می‌شود.

سردار عابدین خرّم روز چهارشنبه در آیین افتتاح خانه‌های ساخته شده زلزله‌زدگان منطقه ترکمانچای میانه که به صورت نمادین تحویل خانواده دانش‌آموز جان باخته “زهرا عابدی” شد، افزود: ۱۳ خانه دیگر برای محرومان و مددجویان ساخته شده و ۸ خانه دیگر نیز در حال احداث می‌باشد که در مجموع ۲۴ خانه توسط گروه‌های جهادی ساخته و تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی به عنوان تاکیدات رهبر معظم انقلاب می‌باشد، اظهار کرد: هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی رسیدگی بر وضع محرومان و رسیدگی به مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار است.

وی اضافه کرد: طبق هماهنگی و قرارداد با کمیته امداد و بهزیستی بیش از ۸۵۰  خانه محروم توسط گروه‌های جهادی بازسازی خواهد شد.

سردار عابدین خرّم گفت: با اینکه بازسازی منطقه بستگی به امکانات دارد ولی همت گروه‌های جهادی غیرممکن را نمی‌شناسد و قطعا همه سعی و تلاش خود را خواهیم کرد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه همواره از دفتر مقام معظم رهبری پیگیر رسیدگی و بازسازی منطقه زلزله‌زده میانه و سراب هستند، گفت: خدمت به محرومان اولویت مهم سپاه بوده و تا آخرین مرحله بازسازی در کنار مردم خواهیم بود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان ۹۸ حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان‌شرقی را لرزاند که  ۵ فوتی و ۵۲۹ مصدوم داشت.

در زلزله ۱۷ آبان سال ۹۸ سپاه عاشورا تعهد کرده بود که ۲۴ خانه با کمک خیرین برای مددجویان احداث کند که امروز با حضور فرمانده سپاه عاشورا ۱۴ خانه به بهره‌برداری رسید.