۲۸ هزار شغل جدید در آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود
۲۸ هزار شغل جدید در آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای ایجاد ۲۸ هزار شغل جدید در سال جاری خبر داد.

علی جهانگیری روز یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، در تبیین اولویت‌های اقتصادی استان در سال جاری و برنامه‌های مربوط به جهش تولید، گفت: تثبیت اشتغال فعلی و تلاش برای افزایش آن در بخش های مختلف از جمله مهم ترین اهداف ماست.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی دولت از اصناف مختلف و بویژه واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده از کرونا، اظهار داشت: تسهیلات دولتی، شامل واحدهایی خواهد بود که اشتغال فعلی خود را حفظ کرده و برای توسعه اشتغال برنامه های عملیاتی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر افزایش بهره مندی استان از تسهیلات ملی برای افزایش ظرفیت، تعداد و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: افزایش همکاری بین بخشی تمامی دستگاه های مسئول و همکاری ویژه بانک ها، برای تحقق این مهم ضروری است.

وی با اشاره به برنامه ریزی استان برای ایجاد ۲۸ هزار شغل جدید در سال جاری افزود: توزیع عادلانه و شهرستانی این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گرفته و فرمانداران همکاری مناسبی در این مورد داشته باشند.

ارائه گزارش عملکرد پرداخت تسهیلات روستایی در بخش های حمایتی و غیرحمایتی، میزان تحقق و جذب اعتبارات پرداختی به مشاغل خانگی استان در سال ۹۸ و شیوه نامه پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از کرونا ، مهم ترین محورهای دستور جلسه این شورا بود.